کد خبر : 1328
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مهر 1394- 15: 23

صالحی: لاریجانی سنگ تمام گذاشت/ انصاری: از تدبیر شایسته لاریجانی متشکریم/ عطریانفر: اصلاح طلبان تلاش کنند تا لاریجانی رئیس بماند

صالحی: لاریجانی سنگ تمام گذاشت/ انصاری: از تدبیر شایسته لاریجانی متشکریم/ عطریانفر: اصلاح طلبان تلاش کنند تا لاریجانی رئیس بماند

به نظر من حتی نه تنها ایشان و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند.

به گزارش در گیلان، نقش آفرینی علی لاریجانی در دو سال گذشته و خصوصا در جلسه اخیر مجلس برای گرفتن تایید از سوی مجلس زیر پای برجام، از جلسه غیرعلنی برگزار کردن تا عدم اجازه به طرح پیشنهادات نمایندگان، به حدی بود که امروز و پس از تصویب جزئیات طرح یک فوریتی مجلس درباره اجرای برجام، سیل تشویق‎ها و تشکرهای دولت‎ها را سرازیر دفتر رئیس مجلس کرد.

به گزارش رجانیوز، تصویب برجام  امروز در مجلس در حالی صورت گرفت که حواشی آن همچنان خبرساز است و فضای سیاسی کشور را کماکان تحت تاثیر خود قرار داده است، اما آن چه که در این بین بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، نقش آفرینی گسترده و غیرقابل انکار لاریجانی در جهت تصویب قانون یک فوریتی مجلس درخصوص برجام بود، موضوعی که البته ابراز تشکر مقامات دولتی از شخص علی لاریجانی را به دنبال داشت.

اولین مقامی که نتوانست از نقش آفرینی علی لاریجانی در تصویب این طرح بگذرد، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی بود.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشستی جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب جزییات طرح برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشکر ویژه‌ای از آقای دکتر لاریجانی دارم. آقای دکتر لاریجانی زمانی هم که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند گام بزرگی در حل و فصل موضوع هسته‌ای برداشتند و آن مربوط می‌شد به برنامه مدالیته که به ابتکار ایشان بود و با این ابتکار بحث فنی ما با آژانس بین‌المللی پایان یافت.

صالحی با تاکید بر این که لاریجانی واقعا قدم بزرگی در این راستا برداشت و کارش در پیشرفت امور بسیار موثر بود خاطر‌نشان کرد: زمانی که آقای لاریجانی به ریاست مجلس رسیدند چه در دولت سابق که ما به صورت محرمانه با آمریکا مذاکره می‌کردیم ، فعالانه حمایت می‌کردند و چه در دولت یازدهم که این موضوع شتاب بیشتری گرفت ایشان به عنوان یک عضو اصلی کمیته راهبردی هسته‌ای همواره حامی و پیشنهاد دهنده افکار و پیشنهادات بسیار مفید و موثری بودند.

وی همچینین در پیام تشکری خطاب به علی لاریجانی نوشت:

جناب آقای دکتر لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیّت،

با احترام، اکنون که در پرتو الطاف الهی، ارشادات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تدابیر ریاست محترم جمهوری و نیز به یمن همّت و حمیّت سایر خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی به ویژه حضرت‌عالی، زمینه مناسب برای پایان بخشیدن به بحرانِ ساختگی هسته­‌ای فراهم آمده است، به حکم وظیفه اسلامی و انسانی، بر خود فرض می­‌دانم تا از تلاش‌های صادقانه دست­ اندرکاران این اقدام مبارک قدردانی نمایم.

کسانی که با ابعاد و زوایای پرونده هسته­‌ای کشورمان و سیر تحوّلات آن آشنایی دارند، نیک می دانند که جنابعالی طیّ پانزده سال گذشته در مقام مدیری توانمند و مشاوری بصیر، تمام توش و توان خود را در مسیر عبور پیروزمندانه ایران اسلامی از این گذرگاه تاریخی به کار گرفته و نقشی ماندگار از خود به یادگار نهاده­‌اید. بدون تردید در صفحات تاریخ معاصر ایران درج خواهد شد که جنابعالی در کلّ فرآیند مذاکرات هسته­‌ای و به سرانجام رساندن آن نقش مؤثری بر عهده داشته‌اید.

تدابیر خردمندانه جنابعالی در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملّی و حلّ و فصل بسیاری از موضوعات مورد اختلاف در قالب بحث “مدالیته” و همچنین ارائه دیدگاه‌های راهگشا از سوی آن برادر گرانقدر در فرآیند مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در دولت‌های دهم و یازدهم و نیز در جریان مذاکرات چالش‌برانگیز و نفس‌گیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ از حافظه تاریخی ملّت ایران زدوده نخواهد شد.

اینجانب همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود را نسبت به مدیریت شایسته جنابعالی در جریان بررسی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به حضورتان اعلام می نمایم.

افزون براین، برخود واجب می­‌دانم تا به نمایندگی از خانواده بزرگ و افتخار آفرین صنعت هسته­‌ای از همراهی و همگامی همدلانه نمایندگان خانه ملّت به ویژه اعضای محترم کمیسیون برجام سپاسگزاری نمایم.

امید است در سایه اتّحاد و انسجام اسلامی و همدلی و همزبانی ملّی، بیش از پیش بر مسیر تحقّق اهداف بلند نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران توفیق یابیم.

دوام سلامتی و مزید توفیقات جنابعالی و همکاران گرامی را از درگاه ایزد متعال مسئلت می نمایم.

این در حالی است که سخنگوی دولت نیز در جلسه هفتگی خود به اعلام تشکر از لاریجانی پرداخت.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح برجام در مجلس اظهارداشت: نمایندگان مجلس با تصمیم تاریخی‌شان نشان دادند همواره درک درستی از واقعیت کشور دارند و بر اساس آن تصمیمات سنجیده اتخاذ می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: از مدیریت واقع‌بینانه هیأت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس آقای لاریجانی تشکر می‌کنم.

مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز از آنچه وی تدبیر شایسته دکتر لاریجانی نامید، تشکر و قدردانی نمود.

مجید انصاری به تصویب جزییات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در جلسه علنی امروز اشاره کرد و گفت: ابتدا لازم می دانم از تدبیر شایسته دکتر لاریجانی و همراهی بسیار خوب نمایندگان مجلس در مورد تصویب نهایی این طرح تشکر کنم.

این تشکرها به همینجا ختم نشد به نحوی که حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران با ۱+۵ نیز با اشاره به اینکه امروز پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند، از مدیریت مدبرانه و صبورانه علی لاریجانی رئیس مجلس قدردانی کرد.

وی در صحفه اینستاگرام خود در این باره نوشت: اما امروز صبح مجلس با مديريت مدبرانه و صبورانه جناب آقاي دكتر لاريجاني و مشاركت فعال نمايندگان موافق و مخالف، طرح پيشنهادي كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي را در فضايي باز و آزاد بررسي و آنرا تصويب نمود.

شاید نقش آفرینی هفته‎های اخیر لاریجانی و این تشکرها و ابراز خوشحالی دولتی‎ها از شاهکار لاریجانی در مجلس حکمت این سخن سال گذشته عطریانفر را بهتر روشن کند که در گفتگو با نشریه صدا، ارگان حزب کارگزاران گفت:

باید در این تردید کنیم که اندیشه معتدل و معقول آقای لاریجانی به مجلس راه پیدا نکند. به نظر من حتی نه تنها ایشان و همفکرانشان باید وارد مجلس شوند، بلکه اصلاح‌طلبان تلاش کنند اگر وی در جایگاه ریاست مجلس هم قرار گرفت با او همراه باشند. به اعتقاد من آقای لاریجانی در جایگاه مدیریت مجلس، امروز تصویری مانند آقای روحانی در نظام اجرایی پیدا کرده است که می‌توانیم روی آن حساب کنیم. باید در نظر بگیریم اگر ریشه ایشان اصولگرایی است، اما روند مدیریتی او در مجلس اصلاح‌طلبانه است.»

 /رجا نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روشن جمعه , ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

سلام، نان به نرخ روز خور برازنده بعضی از این آقایان است که در یادواره لنگرود رو دست حزب اللهی ها دیده شد.

رفتن به نوار ابزار