کد خبر : 1938
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

علاج اقتصاد کشور بیرون از مرزها نیست

علاج اقتصاد کشور بیرون از مرزها نیست

امام جمعه اسالم گفت: اگر باور کنیم که علاج اقتصاد کشور را نمی‌توان بیرون از مرزها پیدا کرد، بسیاری از گره‌ها باز می‌شود.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه این شهر پس از توصیه به تقوا به سیره اخلاقی ائمه (ع) درباره اهمیت همسرداری و نقش مهم همسران در استحکام پایه‌های خانواده اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با روسای دانشگاه‌ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در حرکت علمی باید نیازهای فعلی و نیازهای آینده‌ کشور مد نظر قرار گیرند و در رشته‌هایی سرمایه‌گذاری شود که مورد نیاز کشور است.

خطیب جمعه اسالم افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند باید فضا دست نیروهای مؤمن و انقلابی باشد، یعنی اینکه اکنون فضا در بسیاری جاها دست نیروهای مؤمن و انقلابی نیست و این به معنای حرکت در مسیر خلاف آرمان‌های اصیل انقلاب است.

وی درباره اهانت به آذری‌زبان‌ها در برنامه فتیله، گفت: هفته گذشته برنامه فتیله فیلمی را ارائه داد که قلب میلیون‌ها آذری‌زبان‌های کشورمان را جریحه‌دار کرد و رئیس سازمان صدا و سیما رسماً از آذری‌زبان‌ها عذرخواهی کرد و قول داد با عوامل برنامه برخورد اساسی و جدی داشته باشد.

جدایی تصریح کرد: با توجه به فراگیر بودن و پرمخاطب بودن برنامه‌های سیما، این رسانه باید مراقب باشد هیچ اهانتی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به هیچ قومیت و ملیتی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید برای جبران این قصور، نسبت به آذری زبان‌ها لطف بیشتری را در برنامه‌ها ابراز کند، افزود: آذری زبان‌ها در طول تاریخ همواره در عمران، آبادانی و پیشرفت تلاش و نقش زیادی داشته‌اند.

امام جمعه اسالم به شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت: یاد مصیبت حضرت رقیه، این کودک چهار ساله امام حسین (ع) اشک چشمان انسان‌های عاشق امامت و ولایت را سرازیر می‌کند.

وی 19 آبان ماه را روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه دانست و تصریح کرد: امروز شتاب علمی ما در دنیا از متوسط بسیار بالاتر است و باید تداوم یابد.

جدایی درباره اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اگر باور کنیم که علاج مشکلات کشور را نمی‌توان بیرون از مرزها پیدا کرد، بسیاری از گره‌ها باز می‌شود.

وی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف دانست و اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف به معنای درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف است.

خطیب جمعه اسالم مؤلفه دیگر اقتصاد مقاومتی را لزوم مصرف محصولات داخلی دانست و یادآور شد: نباید دنبال اجناس مارک‌دار باشیم و حضرت آقا فرمودند «هر کسی که به ایران و آینده کشور علاقه‌مند است، به فکر بچه‌های خودش است که بناست فردا در این کشور زندگی کنند، شما مصنوعات خارجی را که مصرف می‌کنید در واقع کمک می‌کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی مدام بیشتر شود و تولید داخلی ضربه و شکست بخورد».

وی بهبود کیفیت را جزو اهداف محوری و اصلی تمام تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: باید به سمتی پیش برویم که مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی اطمینان و اعتماد و علاقه پیدا کنند و در این صورت کشور به شکوفایی اقتصادی دست می‌یابد.

امام جمعه اسالم به گرامیداشت یاد علامه طباطبایی، یادآور شد: علامه طباطبایی فیلسوف شهیر و شارح بزرگ نهج‌البلاغه و افتخار بزرگ مسلمانان بود و در عمر پر برکت خود خدمات بزرگی را به جهان اسلام ارائه کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار