کد خبر : 108573
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403- 12: 14

امام جمعه رشت:

لهجه، زبان و لباس جای جای سرزمینمان موجب افتخار است

لهجه، زبان و لباس جای جای سرزمینمان موجب افتخار است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه لهجه،زبان و لباس مردمان جای جای سرزمینمان موجب افتخار است تاکید کرد: مردمان گیلان زمین به زبان گیلکی خویش افتخار می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشت افزود: مبادا زبان، لهجه و لباس مردمان ایران زمین مورد توهین قرار بگیرد که این رفتار خلاف ادب و به دور از منطق و عقلانیت ایرانی ماست.

امام جمعه رشت همچنین بیان کرد: امروز فرهنگ قدری دستخوش حوادث و بحران شده و توقع مردم آنست که در این شرایط خروجی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ببینند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهم از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان خواست: در تبلیغات پیش رو مراتب اخلاق را رعایت کنند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.

 

وی تاکید کرد: در گفتمان های تبلیغاتی نامزدها، داشته‌های کشور و جایگاه بزرگ ملت ایران مورد توجه باشد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه قدری فرهنگ کشور آسیب دیده از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردم که وارد میدان تبلیغات شده اند، خواست طوری سخن نگویند که در زمین دشمن بازی کنند و ترویج اباحه گری باشد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: ملت پس از شهادت آیت الله رئیسی مطالباتی دارند؛ زیرا ایشان مسیری را پیمود که طی آن برای آیندگان اگرچه سخت است اما کشور از انسان های خدوم و جهادگر بسیاری بهره مند است.

وی تاکید کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید مطالباتی فراتر از امکانات کشور داشت؛ آیت الله رئیسی با همین امکانات موجود کارهای بزرگی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تاریخ در حال ورق خوردن است ،افزود: امروز جوانان در اروپا و آمریکا بر اساس تعریف قرآن کریم از جبهه حق و باطل در جبهه حق قرار گرفته اند و این موضوع نشان می دهد که آمریکا قدرت مطلق نیست و صهیونیست ها باید بروند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در سخنانی بمنظور تاکید و فرهنگسازی در خصوص مدیریت مصرف برق در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت بیان کرد: ۲ ماه پیش رو زمان پیک مصرف است و مدیریت مصرف برق به معنی کاهش مصرف نیست؛ بلکه این موضوع بر بهینه سازی مصرف تاکید دارد و همه باید همراهی کنند.‌

مسعود صادقی با بیان اینکه در خصوص مصارف خانگی برق رویکرد تشویق محور را دنبال می کنیم از همه اقشار جامعه بویژه کارکنان دستگاه های اجرایی، کشاورزان و مدیران صنایع خواست: در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف برق تلاش نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار