کد خبر : 914
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394- 20: 12

نرخ تورم در گیلان۲ درصد کاهش یافت

نرخ تورم در گیلان۲ درصد کاهش یافت

استاندار گیلان از کاهش دو درصدی نرخ تورم این استان تا مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: نرخ رشد تورم در این مدت در کشور ۱۳.۸ درصد و در گیلان ۱۱.۹ درصد بوده‌است.

به گزارش”در گیلان” ، محمدعلی نجفی عصر امروز در حاشیه گشایش نمایشگاه پاییزه این شهر در جمع خبرنگاران استقبال مردم از این نمایشگاه را رضایت‌بخش خواند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اجناس فروشندگان تولید داخلی است، افزود: در بخش‌های مختلف به‌ویژه نوشت‌افزار استقبال خوبی صورت گرفته و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت‌ها مناسب‌تر از بازار است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فروشندگان ملاحظه مردم را در نظر بگیرند، گفت: جنس‌های کیفی به مردم دهند و با حداقل سود فروش بیشتری داشته‌باشند.

وی از کاهش نرخ تورم ۲ درصدی گیلان نسبت به کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ رشد تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه امسال در گیلان ۱۱.۹ درصد و در کشور ۱۳.۸ درصد بوده و حدود ۲ درصد از نرخ تورم کشور پایین‌تر هستیم.

نجفی گیلان را جزو ۱۰ استان با نرخ تورم پایین کشور عنوان کرد و یادآور شد: تورم گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش یافته و ارزش پول مردم بالا رفته‌است.

وی وجود نمایشگاه‌ها در کنار بازارها و بخش خصوصی را تاثیرگذار دانست و با اشاره به نظارت بر بازار خاطرنشان کرد: نظارت بازار توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات و اصناف انجام می‌شود.

به گزارش فارس، در نمایشگاه پاییزه رشت با حدود ۲۲۴ غرفه عمده کالای مورد نیاز مردم در زمینه پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و… را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد عرضه می‌شود.

همچنین به صورت همزمان طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس نیز با مشارکت بازرسان اتاق‌های اصناف، تعزیرات حکومتی، انتظامی و… در استان در حال اجرا است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار