کد خبر : 1609
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۱۵

ننگ‌زدایی از سازش با استکبار هدف دشمن در جنگ نرم است

ننگ‌زدایی از سازش با استکبار هدف دشمن در جنگ نرم است

رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مشارکت‌های مردمی گیلان گفت: تبلیغ و ننگ‌زدایی از سازش با استکبار و عادی‌سازی خودفروختگی سیاسی از اهداف استکبار در جنگ نرم است.

به گزارش در گیلان،سردار مهدی کاظمی‌پور با اشاره به راهکارهای اجرای پدافند غیرعامل اظهار کرد: در جنگ سخت هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل است.

وی هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل را کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، بناها و تجهیزات مهم کشور عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌هایی است تا در صورت بروز جنگ خسارت‌های احتمالی به کمترین میزان برسد.

کاظمی‌پور با بیان اینکه اکنون جنگ نرم به عنوان آلترناتیو واقعی جنگ‌های کلاسیک و نظامی مورد استفاده کشورها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سال 88 فتنه پس از انتخابات نمونه بارز و گسترده جنگ نرم محسوب می‌شود.

این مسئول شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های ضد انقلاب، تحلیل‌های سیاسی هراس‌انگیز و قطعنامه‌ها را ابزار جنگی دشمن در جنگ نرم خواند و بیان کرد: جنگ نرم تمام مؤلفه‌های نبرد تمام عیار برای شکست دشمن را دارد.

وی به پدافند عامل اشاره کرد و گفت: ماهواره‌ها و سایت‌های خود و حتی بعضی از امور فنی ارسال پارازیت و مقابله با سایت‌های مخرب و دروغ‌پرداز از ابزار پدافند عامل است.

کاظمی‌پور با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: کاهش قابلیت و توانایی سامانه‌های شناسایی و هدف‌یابی، کاهش آسیب‌پذیری، خسارت و صدمه تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی، جلوگیری از ابتکار عمل دشمن، صرفه‌جویی در هزینه‌های تسلیحاتی و افزایش آستانه تحمل مردم و نیروهای خودی در برابر تهاجم دشمن از اهداف پدافند غیرعامل است.

این استاد حوزه پدافند غیرعامل استتار، اختفاء، پوشش، مکان‌یابی، پراکندگی،تفرقه و جابه‌جایی، مقاوم‌سازی و اعلام خبر را از اصول و مبانی پدافند غیرعامل برشمرد و یادآور شد: پناهگاه را برای حفظ جان انسان‌ها در مقابل اصابت ترکش‌ها و امواج احداث می‌کنند.

رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مشارکت‌های مردمی گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی و مدیریت بحران است، اظهار کرد: پایداری سیستم‌های کشور، ارتقای آستانه تحمل مردم و فرهنگ‌سازی دفاع غیرعامل محسوب می‌شود.

وی مذهب شیعه و آموزه‌های انقلاب اسلامی از نظر مقاوم‌سازی فکری را غنی عنوان کرد و افزود: آموزه‌های مذکور توانسته شیعه را در قرن‌های متمادی از تاثیر عوامل مخرب محفوظ نگه‌دارد.

کاظمی‌پور با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید؛ خداوند از مؤمنان حمایت می‌کند، بیان کرد: باور مذکور موجب می‌شود مؤمنان بزرگ‌نمایی دشمن را نادیده بگیرند زیرا اگر مردم باور داشته باشند خدای متعال از آنها حمایت می‌کند دیگر از دشمن نمی‌ترسند.

این استاد حوزه پدافند غیرعامل بر شناخت نقاط ضربه‌پذیری فرهنگی و اهداف دشمن برای برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: مسلح کردن جامعه به پدافند غیرعامل جنگ نرم نیازمند شناخت نقاط ضعفی است که دشمن آنها را هدف رفته است.

وی، سست کردن باورهای دینی و انقلابی مردم را از اهداف دشمن در جنگ نرم خواند و تصریح کرد: پشیمان کردن مردم از انقلاب، تبلیغ و ننگ‌زدایی از سازش با استکبار، عادی‌سازی خودفروختگی سیاسی، تبلیغ مصرف‌گرایی و تجمل‌پرستی، القای ترس و خودباختگی، تبلیغ ضرورت تسلیم و عقب‌نشینی در مقابل دشمن، القای بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان، ترساندن از تحریم و انزوای جهانی ایران، بزرگ‌نمایی مشکلات کوچک و کوچک‌ نشان دادن موفقیت‌های نظام و همچنین القای وجود بحران در جامعه از دیگر اهداف دشمن در جنگ نرم است.

کاظمی‌پور به جمله تاریخی امام (ره) مبنی براینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» اشاره کرد و یادآور شد: سابقه سی ساله انقلاب اسلامی امر مذکور را تایید کرده است.

رئیس کارگروه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و مشارکت‌های مردمی گیلان با اشاره به وضعیت کشورهای دوست آمریکا در مقایسه با شرایط ایران، اظهار کرد: اگر مردم وظیفه خود را انجام دهند، کاری از آمریکا بر نمی‌آید./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار