کد خبر : 1356
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

هیئت‌های مذهبی از تحریف فرهنگ عاشورایی جلوگیری کنند

هیئت‌های مذهبی از تحریف فرهنگ عاشورایی جلوگیری کنند

امام جمعه بندر انزلی بر ترویج فرهنگ عاشورا توسط هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی از تحریف فرهنگ عاشورایی جلوگیری کنند.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین بعد از ظهر امروز در جلسه تبیین فرهنگ عاشورا در منطقه آزاد انزلی با اشاره به آغاز ماه محرم اظهار کرد: برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) از افتخارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را سبب ارج گذاشتن و تکریم شعائر دینی عنوان کرد و افزود: مجلس سوگواری سیدالشهدا (ع) احیای امر الهی است.

امام جمعه بندر انزلی عاشورا را سبب حفظ اسلام و مسلمانان خواند و بیان کرد: شناخت بیشتر فرهنگ عاشورا و جلوگیری از هر گونه تحریف در این فرهنگ توسط هیئت‌های مذهبی حائز اهمیت است.

شمس‌الدین خواستار آگاهی بیشتر مردم در شناخت فرهنگ عاشورا شد و تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی می‌توانند بستر مناسب برای گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه را فراهم کنند.

* تجمع هیئت‌های مذهبی در منطقه آزاد انزلی

مجید فاتحی سرپرست معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز در جلسه مذکور برنامه‌های این سازمان در ماه محرم را تشریح کرد و گفت: هشتم ماه محرم جاری دومین تجمع هیئت‌های مذهبی محله‌های منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از پیرغلامان و مداحان منطقه آزاد انزلی با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار