کد خبر : 4046
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۴۱

واکنش دکتر جمشیدی به بداخلاقی رسانه های اصلاح طلب علیه رجبی ویسرودی

واکنش دکتر جمشیدی به بداخلاقی رسانه های اصلاح طلب علیه رجبی ویسرودی

حقیقت ماجرا این است که رفتارهای نژادپرستانه و برتری جویی های سطحی که به جنس و نژاد و محل زندگی مربوط است خود نوعی بربریت و نشان از عقب ماندگی مدنی است.

به گزارش درگیلان، میگویند یک شیرینی فروشی لوکس در آمریکا پاتوق پولدارها بود. به عبارت دیگر آنقدر قیمت ها چاق و چله بودند که فقط پولدارها میتوانستند در آنجا خرید کنند. یکروز فردی که فقط یک سکه یک سنتی در جیبش بود وارد شیرینی فروشی شد و سفارش شیرینی داد. فروشنده با روی گشاده از او پذیرایی نموده و گفت که امروز رایگان است و هر چقدر که میخواهد میتواند شیرینی بخورد! سایر مشتریان اعتراض نمودند و فروشنده درپاسخ گفت که او هر چه داشت رو کرد و اگر شما نیز تمام داراییتان را رو میکردید بنده به شما تعظیم خواهم کرد.

حقیقت ماجرا این است که رفتارهای نژادپرستانه و برتری جویی های سطحی که به جنس و نژاد و محل زندگی مربوط است خود نوعی بربریت و نشان از عقب ماندگی مدنی است. دنیای غرب در گذشته اسیر این رفتارها بود و به عنوان مثال سیاهان در آمریکا با مشکلات عدیده ای مواجه بودند اما بعدها با مقاومت مدنی توانستند این مشکل را مرتفع ساخته و تا جایی پیش رفتند که هم اکنون رئیس جمهور آمریکا از بین سیاهان است.

چند روز قبل مطلبی در یکی از پایگاههای خبری در واکنش به اظهارات سیاسی آقای مهندس مجید رجبی ویسرودی دیدم که بسیار ناراحت شدم. توهین به روستایی بودن و دوستی روستایی ها با شهری ها که به زعم نگارنده مایه پشیمانی میباشد به اعتقاد اینجانب سرتاسر وهن و اهانت بود! در جهان اسلام موضوع نژاد پرستی 1400 سال پیش مرتفع گردید و انتظار میرفت در کشور اسلامی ایران و در روزهایی که به یاد 8000 شهید گرانقدر استان در حال برگزاری کنگره ای شکوهمند بودیم اینچنین نماینده مردم در پارلمان شهری را که با رای مستقیم مردم انتخاب گردیده است مورد تاخت و تاز غیر اسلامی و غیر مدنی قرار ندهند! اگر چه میتوانستند و میتوانند فرمایشات ایشان را نقد نمایند.

حقیقت امر آنست که زندگی شهرنشینی اگر چه برکات زیادی دارد و مهمترین این برکات همان مدنیت و زندگی اجتماعی است که متاسفانه در نوشته های نژاد پرستانه این نگارنده تازه به دوران رسیده خلاء آن بیش از هر چیزی نمودار است، اما صفا و صمیمت و صداقت که نعمت بزرگی است در نزد برخی ها رخت بر بسته است و شاید محصول این نوع زندگی شهرنشینی که توام با برتری جویی است باشد!

بنده قصد پرداختن به آنچه که مهندس رجبی ویسرودی بیان داشتند را ندارم و میتواند در جای دیگری بحث شود ولی از یک پایگاه خبری اصلاح طلب که داعیه مدنیت و دموکراسی و قانونگرایی در کنار حفظ ارزش ها و اصول دین مبین اسلام را دارد انتظار میرود حساسیت بیشتری را به خرج داده و با انتخاب عکس های خاص و موهن نقد خویش را توام با خشم و عصانیت ابراز ندارد چرا که این خود نشان از عدم تحمل مخالف و اقتدارگرایی و تک صدایی دارد که صد البته آسیب های زیادی را به پیکره یک نظام اسلامی وارد خواهد ساخت. به نظر بنده به جای مطرح نمودن مباحث خنده داری چون دموکراسی مشروع و نامشروع همان شرع را بچسبید کار تمام است و اگر اصول اخلاق اسلامی را در نقدتان رعایت میکردید هرگز اینگونه احساسات بخش عظیمی از جمعیت شهر رشت را که روستایی هستند و البته افتخار به این روستایی بودن نیز دارند را جریحه دار نمی نمودید!

پیشنهاد مینمایم نگارنده و مدیر مسئول این پایگاه خبری که خود البته روستایی میباشند از مردم شریف شهرستان رشت رسما عذرخواهی نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار