کد خبر : 1924
تاریخ انتشار : جمعه 22 آبان 1394- 53: 15

وحدت و همبستگی رمز موفقیت اسلام است

وحدت و همبستگی رمز موفقیت اسلام است

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع عنبران آستارا با بیان اینکه مسلمانان باید از تفرقه و توطئه دشمنان دوری کنند، گفت: وحدت و همبستگی تنها رمز موفقیت اسلام و مسلمانان است.

به گزارش درگیلان، شیخ جابر عباداللهیان امروز در نماز جمعه مسجد جامع عنبران این شهرستان اظهار کرد: اسلام دین عطوفت و مهربانی است که همه باید حول محور وحدت و همبستگی بگردیم و با قدرت در کنار همدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه هدف از شریعت و اسلام و فرق پنج‌گانه اسلام خوب بودن انسان‌هاست، افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) ضرر زدن در اسلام نیست و همواره در اسلام بر دوری از ضرر رساندن به یکدیگر تأکید شده است.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع عنبران آستارا با بیان اینکه به کسانی احتیاج داریم که مطیع عدل و عدالت باشند، تصریح کرد: در اسلام آمده است که بغض و عداوت را از سینه‌ها بیرون کنیم و به دنبال محبت و اخلاق نیکو باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) مدرس تمام مسلمانان جهان است، گفت: باید دارای اخلاق خداوندی باشیم یعنی رحمان و رحیم که خداوند آن را دارد، ما هم باید به دنبال صفات خداوند باشیم.

عباداللهیان با اشاره به اینکه قضاوت در اسلام باید به دور از حب و بغض باشد، خاطرنشان کرد: دو گروه نمی‌توانند در اسلام قضاوت کنند یعنی کسانی که حب و بغض دارند و نباید در قضاوت بین افراد نسبت به آنها و بغض داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستگیری از مستمندان و مستضعفان از تأکیدات قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) است، لزوم کمک به افراد بی‌بضاعت و مستمند را ضرورت دانست./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار