کد خبر : 106795
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403- 02: 10

روزمرگی، آفت نهادهای فرهنگی؛

چرا ستاد امر به معروف گیلان دیگر آن پویایی سال ۹۸ را ندارد؟!

چرا ستاد امر به معروف گیلان دیگر آن پویایی سال ۹۸ را ندارد؟!

از دیماه سال ۹۸ تا کنون دیگر از برگزاری کارگاه‌های تخصصی صدها نفره، جلسات هزار نفره ، حضورهای میدانی در پارکها و اماکن پرتردد و… خبری نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی این روزها حتی صدای اعتراض افراد بدحجاب را هم بلند کرده و باعث شده آحاد مردم خواهان برچیده شدن هرچه سریعتر این ولنگاری‌ها از سطح جامعه باشند.

 

یکی از دستگاه‌هایی که نقش بسیار کلیدی و پررنگی در کاهش این هنجارشکنی‌ها دارد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد. ستادی که می‌تواند تمامی دستگاه‌های فرهنگی را پای‌کار آورده و برای هرکدام وظایفی در نظر گیرد. قدرت و ظرفیتی که این ستاد دارد را در هیچ کدام از دستگاه‌های فرهنگی نمی‌توان یافت.

 

اما از زمان شروع به کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان تاکنون به صراحت می‌توان گفت فقط در دوران دبیری “حسن کربلایی” (تا دیماه سال ۹۸) بوده که مردم جامعه مقداری حرکت ملموس، فعالیت و تاثیرگذاری از این ستاد شاهد بودند.

 

برگزاری کارگاه‌های تخصصی صدها نفره، جلسات هزار نفره ، حضورهای میدانی در پارکها و اماکن پرتردد، حساس کردن بیشتر دادگستری به مقوله ححاب، تعیین یک شعبه ویژه در دادسرا برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه، کمک به ضابطین نهادهای امنیتی، استفاده از ظرفیت مردم جهت تذکر لسانی و…. همه از کارهایی بوده که در دوران حسن کربلایی رقم خورد.

 

بعد از وی تا به امروز نیز افرادی که سکاندار این مسئولیت شدند دیگر نتوانستند آن پویایی ستاد امر به معروف گیلان را حفظ نمایند و بیشتر درگیر روزمرگی شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار