کد خبر : 54439
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

گلایه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب از کم‌توجهی و بی‌احترامی برخی مدیران شهری نسبت به مناسبت‌های مذهبی

گلایه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب از کم‌توجهی و بی‌احترامی برخی مدیران شهری نسبت به مناسبت‌های مذهبی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: این غفلت و فراموشی و کم توجهی، نشان‌دهنده بی احترامی به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و خون پاک شهیدان است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان ضمن تشکر از رسانه هایی که به مسائل فرهنگی و عقیدتی شهر توجه دقیقی می کنند، اظهار کرد: بهترین روش حل مشکلات جامعه مطالبه بجا ، دقیق ، محترمانه و شجاعانه همراه با منطق است که مساله ای از مسائل بر زمین مانده جامعه را حل کند و ذهن ها را بیدار و مسئولین را فعال نماید. هدف از مطالبه، تخریب و توبیخ نیست هدف دلسوزی و رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی ایران است که برایش جان ها فدا شده و آبروها ریخته شده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه سالهاست دشمنان قسم خورده ایران بدنبال خاموش کردن این چراغ هدایت مردمان جهان هستند، خاطرنشان کرد: تا این مردم عزیز و شریف و انقلابی ایران هستند این آرزو را بگور خواهند برد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما کوتاهی و بی‌حرمتی‌های صورت گرفته از جانب برخی مسئولین شهری در سیاه پوش کردن رشت در شهادت‌ها و ایام عزاداری و یا عدم آذین بندی مناسب در اعیاد و ولادت‌های معصومین(ع) از کجا نشات می‌گیرد، گفت: علت اینگونه مسائل از نظر بنده عموما غفلت و کم توجهی و عدم مشورت پذیری و مشورت خواهی از اقشار مختلف مردمی و انقلابی و نهادهای فرهنگی است. علت ، عدم ارتباط و فاصله افتادن بین مدیران با اقشار مختلف مردمی با عقاید راسخ و مذهبی است.
و درگیر شدن به مسائل اداری و دیوان سالارانه که باعث ایجاد روحیه خشک و سازمانی و اداره ای بین افراد شده و همت ها را به انجام وظایف سازمانی و رفع تکلیف معطوف کرده است.

حجت الاسلام پوریوسفی ادامه داد: چگونه می شود در کشوری که نام اسلامی و شیعی را به دوش می کشد شعائر الهی فراموش شوند و آنگاه بگوییم یادمان رفته بود و از روی عمد نبوده و فقط کمبود امکانات و نیروی کار باعث این فراموشی شده است. سوال ما اینجاست که هدف ما از این مسئولیت ها و پست های دولتی و حکومتی چیست؟ و چرا همیشه دین و دینداری و فرهنگ و تربیت نفوس جامعه در اولویت آخر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه چگونه می‌شود با اهل بیت (ع) عهد بست ولی فرهنگ و شعائر مذهبی را فراموش کرد؟ افزود: ما به فرموده امام خمینی ره معتقدیم که در جمهوری اسلامی ایران مسئول و رئیس نهادی اگر هدف نهایی و غایی خود را در آن پست و مقام رضایت و ظهور حضرت ولی عصر عج نگذارد به جامعه و مردم خیانت کرده است. چگونه می شود در انقلاب سر میز و سفره انقلاب نشست ولی به دلیل و علت ظهور و بروز انقلاب که همان شریعت و اهل بیت ع بود غفلت کرد؟

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان پیرامون کوتاهی‌های برخی مدیران شهرداری نسبت به شعائر مذهبی تاکید کرد: این غفلت و فراموشی و کم توجهی، نشان‌دهنده بی احترامی به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و خون پاک شهیدانی است که برای همین دین و اهل بیت (ع) به میدان ایثار و شهادت رفته اند.

حجت الاسلام پوریوسفی با اشاره به اینکه امروز مردم این شهر نگران از معیشت روزانه خود و تامین ابتدائیات زندگی خودشان هستند، گفت: همه ما برای حل این سختی ها و ناراحتی ها و التیام این غصه ها مسئول هستیم.

وی در پایان ابراز نمود: فرقی نمی کند که مسئول اقتصادی این مردم عزیز و شریف باشیم و یا مسئول فرهنگی و شهرسازی این مردم ، همه مسئولیم و همه باید در پیشگاه الهی پاسخ دست های رنج کشیده این مردم غیور و صبور و بزرگ ایران را داشته باشیم که این فرصت خدمت را به تک تک مسئولین نظام داده اند که این فرصت ها همیشگی نخواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار