کد خبر : 84501
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401- 01: 22

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا گیلان؛

آستارا جزو رتبه‌های برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا است

آستارا جزو رتبه‌های برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا است

باقری خطیبانی با بیان‌اینکه بندر آستارا جزو رتبه‌های برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: علت اصلی قاچاق عدم نظارت و عدم حضور پلیس است.

به گزارش گیلانستان، محمود باقری خطیبانی امروز (دوشنبه، ۲۱ آذر) در نشست مشترک شورای مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: در گمرک زمینی و ریلی آستارا تنها کانکس و کانتینری که جهت استقرار نیروی انتظامی وجود دارد به هیچ‌وجه شرایطش مناسب نبوده و در شان نیروی انتظامی نیست.

 

 

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان افزود: انتظار این است با کمک شهرداری نسبت به ایجاد مکانی مناسب برای استقرار نیروهای حافظ امنیت در محوطه گمرک ایجاد شود.

 

 

 

وی با بیان‌اینکه بندر آستارا جزو رتبه‌های برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، تصریح‌کرد: علت اصلی قاچاق عدم نظارت و عدم حضور پلیس است.

 

 

 

باقری خطیبانی با اشاره به اینکه در مسئله سوخت نیز نارضایتی‌هایی وجود دارد، گفت: رصد اطلاعاتی حاکی انجام تخلف از سوی چند داروخانه در زمینه عرضه خارج از شبکه است.

 

 

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با بیان‌اینکه داروهای آنتی بیوتیک و مسکن در کشور همسایه قیمت بالایی دارد، ادامه داد: انتظار این است در اسرع وقت نسبت به تذکر و برخورد با متخلفان اقدام لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

 

 

 

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۷۵ دستگاه ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در استان گیلان، اضافه‌کرد: بر اساس آمار جهاد کشاورزی حدود ۲۵ دستگاه تراکتور و ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در آستارا وجود دارد که این امر نشان دهنده قصور دستگاه‌های ذیربط است.

 

 

 

باقری خطیبانی با بیان‌اینکه بسیاری از روستاییان ممکن است سواد و اطلاعات کافی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشته باشند، افزود: با کمک دهیاران باید نسبت به اطلاع‌رسانی و راهنمایی کشاورزان و ثبت تراکتورها در سامانه صدف اقدام لازم صورت گیرد.

 

 

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان گفت: بنابر تصمیم قاطع دولت، امسال به طور قطع سهمیه گازوییل به ادوات کشاورزی که در سامانه مربوطه ثبت نشدند، تخصیص نخواهد یافت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار