کد خبر : 101826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402- 41: 19

اختلاف قیمت عامل مشکل توزیع مرغ در گیلان

اختلاف قیمت عامل مشکل توزیع مرغ در گیلان

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تلاش عده‌ای برای ایجاد التهاب مصنوعی در بازار مرغ گفت: مشکلات جزئی و مقطعی در توزیع مرغ، دلیلش فروش احتمالی مرغ توسط زنجیره‌ و کشتارگاه‌ها به استان‌های دیگر به علت تفاوت قیمت به نسبت گیلان است.

به گزارش گیلانستان، قاسم جوادزاده معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، یکی از مشکلات موجود در خصوص توزیع مرغ را خریداری بیش از قیمت مصوب در استان‌های دیگر و همجوار گیلان دانست و اظهار کرد: در شب‌هایی مثل شب یلدا ممکن است با مشکلات جزئی در توزیع مرغ مواجه شویم که دلیلش فروش احتمالی مرغ توسط زنجیره‌ و کشتارگاه‌ها به استان‌های دیگر به علت تفاوت قیمت به نسبت گیلان است.

وی با اشاره به افزایش سطح جوجه‌ریزی در گیلان به نسبت سال‌های گذشته گفت: در ماه جاری ۱۲ میلیون جوجه‌ریزی در کشتارگاه‌های گیلان انجام شد که به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۲ درصدی مواجه بودیم.

 

معاون توسعه بازرگانی نهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مشکل و کمبودی بابت تولید و کشتار مرغ در گیلان احساس نمی‌شود، افزود: در روز گذشته ۶۱۱ تن لاشه مرغ در هفت کشتارگاه گیلان تولید شد که از این میزان ۲۸۹ تن داخل استان توزیع شده است.

 

جوادزاده با اشاره به تلاش عده‌ای برای ایجاد التهاب مصنوعی در بازار مرغ گفت: برخی از افراد با سیستم هوشمند عرضه مرغ مخالف هستند و با ایجاد التهاب مصنوعی در بازار مرغ سعی در افزایش قیمت از طریق فشار به دولت دارند که نهادهای نظارتی با این افراد برخورد می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه تمامی زنجیره‌های تولید مرغ در استان باید به تعهدات خود عمل کنند، بیان کرد: در صورت عدم تعهد توسط زنجیره، با آن واحد برخورد شده و پرونده‌ای برای آن تشکیل می‌شود لذا با بررسی‌های به عمل آمده، امروز مرغ به تمامی شهرستان‌های گیلان ارسال و توزیع شده است.

 

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گیلان از کشتار ۳۹۵ هزار و ۱۱۱ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های گیلان خبر داد و گفت: امروز و به دلیل فرارسیدن شب یلدا ۷۱۰ تن مرغ در هفت کشتارگاه گیلان مجوز کشتار گرفت که از این میزان ۳۳۴ تن به تهران طبق تعهد ارسال شده و ۳۱۲ تن طبق برش شهرستانی و بیش از نیاز مصرفی مردم در گیلان توزیع شد و هیچ کمبود عرضه مرغی در بازار موجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار