کد خبر : 94247
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402- 02: 22

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت ۲۵ درصد سرانه مطالعه گیلان را افزایش می دهد

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت ۲۵ درصد سرانه مطالعه گیلان را افزایش می دهد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: افتتاح کتابخانه مرکزی رشت ۲۵ درصد سرانه مطالعه استان را افزایش می دهد.

به گزارش گیلانستان، یاسر تقوی ظهر یکشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به تلاش دست اندرکاران مجموعه برای رشد شاخص‌های مطالعاتی در استان اظهار کرد: مهمترین ابزارهای توسعه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مطالعاتی برای حضور اقشار مختلف مردم و بهره مندی از امکانات متعدد این فضاها است.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان هم اکنون از ۲۸ هزار متر مربع فضای مطالعاتی برخوردار است، افزود: بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شمال کشور در افزایش شاخص سرانه فضای مطالعاتی استان بویژه شهر رشت تأثیرگذار است.

 

تقوی ادامه داد: این پروژه فرهنگی با مساحتی حدود بر ۷۶۰۰ متر مربع سرانه فضای مطالعاتی استان را به میزان ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

 

وی به مزایای دیگر کتابخانه مرکزی رشت نیز اشاره کرد و گفت: گنجایش بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب، بهره مندی همزمان ۲ هزار نفر از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و فضاهای اختصاصی کتابخانه، و پیش بینی ۴۷ خدمت متنوع برای حضور اقشار مختلف مردم تنها بخشی از این مزایا است.

 

تقوی بر ضرورت اختصاص منابع کافی برای تکمیل و تجهیز کامل این کتابخانه نیز اشاره کرد و افزود: نیازمند همکاری و اهتمام فرمانداری برای این پروژه هستیم.

 

هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی سبب معرفت می‌شود

 

«کیا عاشوری» سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه مرکزی سبب رضایتمندی مردم در سطح جامعه می‌شود، گفت: جهت همکاری برای بهره برداری هرچه سریع‌تر این پروژه بزرگ فرهنگی استان اهتمام ویژه ای وجود دارد.

 

عاشوری تأمین نیاز شهرستان به فضاهای فرهنگی برای استفاده مردم فرهنگ دوست رشت را ضروری دانست و افزود: هزینه کرد در حوزه کتاب و کتاب خوانی سبب ارتقای معرفت می‌شود.

 

سرپرست فرمانداری رشت کتاب و مطالعه را سبب تغییر نگاه به جهان عنوان کرد و ادامه داد: کتاب دریچه‌ای برای رسیدن به فضیلت است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار