کد خبر : 101744
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402- 29: 13

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد؛

برگزاری جشنواره استانی «سرود» در گیلان

برگزاری جشنواره استانی «سرود» در گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: جشنواره استانی سرود با عنوان «نغمه های روشن فردا» برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میرعظیمی صبح سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره‌های استانی و مرحله استانی جشنواره سرود در گیلان از برگزاری دومین جشنواره کشوری سرود با عنوان «‌نغمه‌های روشن فردا» از سوی کانون پرورش فکری گیلان خبر داد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان افزود: عمومی سازی هنرهای نمایشی و سرود و ارتقای ظرفیت‌های سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه از اولویت‌های این مجموعه در برگزاری جشنواره‌ها است.

 

میرعظیمی به اهداف برگزاری جشنواره سرود کانون اشاره کرد و گفت: نهادینه‌سازی هنر انقلابی سرود به منظور ترویج فرهنگ انقلاب، کشف و پرورش استعدادهای نسل کودک و نوجوان و مهارت‌افزایی، افزایش روحیه هم‌گرایی و نشاط بخشی به مخاطبان از جمله این اهداف بوده و بسیار حائز اهمیت است.

 

وی به محورهای موضوعی جشنواره دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» پرداخت و تصریح کرد: دفاع‌مقدس، ایثار و شهادت، سرزمین من (ایران، وطن، پرچم)، مناسبت‌های ملی و آئینی و همچنین، نام آوران «شخصیت‌های تاریخی و انقلابی» از محورهای موضوعی این رویداد هنری است.

 

میرعظیمی با اشاره به اینکه مخاطبان جشنواره سرود کانون علاقمندان ۷ تا ۲۲ سال است، افزود: انتظار داریم تا اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون، گروه‌های سرود آزاد، دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد، حوزه هنری و دیگر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ و هنر، نقش مؤثری در برگزاری هرچه بهتر این این جشنواره ایفا کنند.

 

وی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری مرحله استانی، یک گروه کانونی و یک گروه غیر کانونی به‌عنوان نماینده استان در مرحله پایانی حضور می‌یابند لذا علاقمندان تا ۲۰ دی ۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به بارگذاری آثار در سامانه kanoonfest.ir اقدام‌کنند.

 

میرعظیمی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و هنری استان گیلان و ظرفیت‌های گسترده دستگاه‌های و مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اضافه کرد: برگزاری موفق جشنواره‌ها در گیلان و ارسال آثار فاخر بستری مناسب برای تعیین گیلان به عنوان محل دائمی دبیرخانه جشنواره‌های سرود، امکانی برای نهادینه سازی این هنر و جریان سازی‌های مثبت در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار