کد خبر : 104040
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402- 00: 0

جوابیه اداره‌کل صمت به مصاحبه نماینده رشت:

تامین مصالح پروژه برق سنگر حسب قرارداد بر عهده پیمانکار است

تامین مصالح پروژه برق سنگر حسب قرارداد بر عهده پیمانکار است

.

به گزارش گیلانستان، در پی انتشار مصاحبه‌ای از احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در این پایگاه خبری تحلیلی با عنوان “سنگ اندازی استانداری و اداره کل صمت گیلان در پروژه بزرگی که ۸۶ درصد پیشرفت دارد” روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

“تامین مصالح پروژه برق سنگر حسب قرارداد بر عهده پیمانکار است”

در این جوابیه آمده است: آنچه محرز می‌باشد نگاه فنی و کارشناسی بر این اظهارات حکمفرما نبوده است و به نظر می رسد که هدف ایجاد شور انتخاباتی برای جلب نظر و آراء باشد.

و اساساً ارتباط اداره کل صمت با پروژه مزبور صرفا در خصوص درخواست مجوز برداشت مصالح مورد نیاز بوده که پس از بررسی های صورت گرفته در مورد قرارداد و پیمان منعقده فیمابین کارفرما و پیمانکار مشخص گردید تامین مصالح بعهده کارفرما (شرکت برق منطقه ای بعنوان نماینده دولت) نبوده و لذا بالطبع هزینه تامین مصالح به پیمانکار در قالب صورت وضعیت پرداخت می شود. از این رو طبق تذکر دستگاههای نظارتی اختصاص مصالح به هر پیمانکاری صرفا با پرداخت حقوق دولتی بر خلاف مقررات بوده و غیرقانونی تلقی می گردد.

شایان ذکر است اقدامات اداره کل صمت همواره در چارچوب قوانین و مقررات جاری می باشد و سالانه پروژه های متعددی پس از معرفی دستگاههای اجرایی متولی آنها؛ از سوی اداره کل صمت در چهارچوب رویه های قانونی تعریف شده و با استعلام از مراجع ذیربط، مصالح آنها تامین می شود و مجوز برداشت مورد نیاز صادر می گردد و این پروژه مزبور نیز در صورت دارا بودن پیش نیازهای قانونی به سهولت می تواند از امکان فوق برخوردار گردد. انتظار می رود کلیه مسئولین و نمایندگان دلسوز، پس از دریافت اطلاعات دقیق و اشراف به فرآیندهای کارشناسی اداری نسبت به اظهارنظر اقدام نمایند تا از ایجاد شبهه در اذهان مردم شریف منطقه اجتناب گردد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار