کد خبر : 103764
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402- 17: 0

احمدی سنگری در گفت و گو با گیلانستان:

بعضی مسئولان علاقه‌ای ندارند واقعیت های استان را بازگو کنیم/ بیش از ۵۰ بار در مجلس تذکر داده و نطق کردم

بعضی مسئولان علاقه‌ای ندارند واقعیت های استان را بازگو کنیم/ بیش از ۵۰ بار در مجلس تذکر داده و نطق کردم

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بر بسته شدن محل دفن پسماند سراوان تاکید کرد و گفت: پسماند سراوان اولویت مهم رشت است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان گزارشی از روند تلاش های انجام شده به منظور احقاق حقوق موکلان خود در طول چهار سال کسوت نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام ارائه کرد که بخش دوم این گفت و گو در ذیل آمده است.

 

*پسماند سراوان اولویت مهم رشت

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام با اشاره به اینکه محل پسماند سراوان همواره از اولویت های بنده بوده است، اظهار کرد: بارها اعلام کردم شهرستان رشت مرکز استان است و نباید ۱۷ شهرستان استان گیلان زباله های شان را در مرکز استان دپو کنند.

محمدرضا احمدی سنگری به ۵۰ مرتبه تذکر درباره مشکل پسماند سراوان، صنایع پوشش و رودخانه های گوهررود و زرجوب توسط وی در نامه نگاری ها و نطق های مجلس اشاره کرد و افزود: بارها در جلسه های استانداری گیلان راجع به موضوع های مذکور صحبت کردم اما به صراحت بگویم، کسی کمک نکرد.

 

*گیلان رتبه نخست سرطان کشور

 

وی با بیان اینکه گیلان در رتبه نخست سرطان کشور قرار دارد، تصریح کرد: بعضی مسئولان علاقه ای ندارند واقعیت های استان را بازگو کنیم اما باید واقعیت ها را بگوییم تا مسئولان و وزرا برای درمان درد اقدامی انجام دهند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به بوی تعفن و حشرات بسیار در محل دفن زباله سراوان در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: درباره بوی تعفن و هجوم سیل آسای مگس پسماند سراوان بارها در مجلس صحبت کردم.

احمدی سنگری معضل دیگر محل دفن پسماند سراوان رشت را شیرابه زباله عنوان کرد و یادآور شد: طبق اعلام شهرداری در هر ثانیه ۱۰ تا ۲۵ لیتر شیرابه زباله وارد آب های منطقه می شود که با نفوذ در آب های زیر سطحی مساحت بسیاری از شهرستان رشت و خمام تا تالاب انزلی را آلوده می کند و در نهایت به دریای کاسپین می ریزد.

وی ادامه داد: شیرابه زباله یکی از عوامل سرطان محسوب می شود و اکنون نیز می گویند گرد و غباری که از زباله بلند می شود نیز سرطان زا است و این موضوع را باید به مردم و مسئولان بگوییم تا راه علاجی پیدا کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیرابه پسماند سراوان مدت ۴۰ سال است وارد رودخانه های گوهررود و زرجوب می شود، بیان کرد: بارها سه موضوع صنایع پوشش، پسماند سراوان و رودخانه های گوهررود و زرجوب را به آقای رئیسی از زمانی که ریاست قوه قضاییه را به عهده داشت درمیان گذاشتم.

احمدی سنگری بر بیان حقایق به مردم تاکید کرد و افزود: برای برطرف شدن معضل پسماند سراوان روزشمار نصب کردند و محقق نشد و این امر برای مردم ناامید کننده است.

وی با بیان اینکه بارها با ارسال نامه های محرمانه به آقای رئیس جمهور اعلام کردم روند پیگیری زباله سراوان به خوبی انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در بازدیدی که از محل پسماند سراوان داشت خواستار بستن این محل برای دفن زباله شد و قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ تکلیف پسماند سراوان مشخص شود.

 

 

*مسئولان گیلان راجع به پسماند سراوان کم کاری کردند

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به خروج گاز متان از پسماند سراوان اشاره کرد و گفت: ایجاد گاز متان در محل دفن زباله سراوان برای روستاهای اطراف این محل بسیار خطرناک است و با پیگیری هایی که انجام شد اکنون لوله هایی برای هدایت گاز در محل پسماند نصب کردند.

احمدی سنگری با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین استان به منظور تعیین تکلیف پسماند سراوان در عید سال جاری، اظهار کرد: در نهایت قرار شد تا ۲۸ آبان امسال محل دفن زباله سراوان به طور کامل بسته شود و دیگر زباله ای به این محل انتقال داده نشود که این امر نیز تحقق پیدا نکرد.

وی به دعوت گروهی از کرج برای خروج پسماند از گیلان اشاره کرد و افزود: پس از مدتی با آن گروه تماس گرفتم و نتیجه را پرسیدم که گفتند برای حمل زباله از ما پورسانت خواستند و به این صورت نمی شود در گیلان کار کرد.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دارم درد مردم را به مسئولان منعکس کنم، تصریح کرد: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده، اکنون مسئولان اعلام می کنند ۸۰ درصد محوطه سراوان بهسازی شده و بنده اعتقاد دارم ۵۰ درصد این محوطه پوشانده شده است.

احمدی سنگری به کاهش بوی تعفن و مگس در محل دفن زباله سروان اشاره کرد و یادآور شد: بابت اقدام های انجام شده درباره پسماند سراوان از دولتمردان و مسئولان که پای کار آمدند قدردانی می کنم.

وی، مسئولیت پذیری را عامل مهم در اجرای برنامه ها دانست و اذعان کرد: در مدت ۴۰ سال گذشته باید به وضعیت پسماند سراوان رسیدگی می شد و مسئولان و نمایندگان ادوار گذشته موضوع را رسیدگی می کردند تا اکنون با این معضل مواجه نمی شدیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کاری انجام می شود مسئولان نباید پای خود بنویسند، اظهار کرد: همه ما باید فدای انقلاب اسلامی و فدای این مردم که اینقدر برای نظام زحمت کشیدند، باشیم.

احمدی سنگری، نامشخص بودن پهنه جدید برای محل دپوی پسماند را مشکل اصلی عنوان کرد و یادآور شد: دیگر اجازه نمی دهیم محلی مانند پسماند سراوان در رشت داشته باشیم و می طلبد کارخانه زباله سوز مانند استان های گلستان و مازندران در گیلان راه اندازی شود.

 

*مردم نباید پاسخگوی غفلت و کم کاری مسئولان باشند

 

وی با تاکید براینکه مردم نباید پاسخگوی غفلت و کم کاری مسئولان باشند، بیان کرد: دوای درد ما این نیست که زباله را به جای سراوان در لاکان دپو کنیم بلکه باید پهنه جدید مشخص شود و اگر مسئولی کم کاری کرد تنها نباید عزل شود بلکه باید بیاید و پاسخ دهد.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به دپوی زباله در چوکام اشاره کرد و گفت: مردم به بنده مراجعه کردند و این موضوع را در مجلس مطرح کردم و گفتم اجازه نمی دهم جایی دیگر در حوزه انتخابیه ام زباله را دپو کنند و در حال پیگیری هستند تا تمام زباله آنجا را به جای دیگر ببرند.

احمدی سنگری با بیان اینکه رشت، سراوان، لاکان و چوکام پهنه دفن زباله نیست، تصریح کرد: رطوبت استان گیلان زیاد است ضمن اینکه ورود شیرابه به آب های سطحی و زیرسطحی از موانع دفن زباله در منطقه محسوب می شود.

وی، اقدام های انجام شده برای بهسازی لندفیل سراوان را لطف خداوند و تلاش مسئولان استان و دولتمردان عنوان کرد و گفت: قدردان مردم هستم که بنده را به عنوان خدمتگزار خود انتخاب کردند تا مطالبه گر خواسته های شان باشم.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار