کد خبر : 41261
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398- 07: 18

از ابتدای تیر ماه تاکنون؛

بیش از ۱۹ هزار دانش آموز پایه اولی گیلان سنجش شدند

بیش از ۱۹ هزار دانش آموز پایه اولی گیلان سنجش شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به سنجش ۱۹ هزار و ۱۶۸ دانش آموز پایه اولی از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون، گفت: ۳۸۴۸ نوآموز پیش دبستانی نیز سنجش شده‌اند.

به گزارش گیلانستان قیه کریمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سنجش دانش آموزان پایه اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی، اظهار کرد: این برنامه در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۷۳ و در دو پایگاه در شهر رشت آغاز شده است، افزود: امسال این طرح در ۲۸ پایگاه در سراسر استان گیلان اجرایی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳ هزار و ۱۶ دانش آموز پایه اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی از نظر سلامت و آمادگی تحصیلی سنجش شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۶۷۸ نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی و مابقی نوآموز پیش دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه امسال بیست و ششمین دوره اجرای این طرح در استان گیلان بوده است، تصریح کرد: در انجام این طرح بیش از ۳۰۰ نفر از آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، استانداری و صدا و سیما استان گیلان مشارکت کرده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا پایان شهریور ماه امسال در این پایگاه‌ها ادامه دارد، بیان کرد: والدین دانش آموزان با مراجعه به مدارس و کسب نوبت در تاریخ مقرر به پایگاه‌های پیش بینی شده برای انجام سنجش مراجعه کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است، گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون از نفرات سنجش شده هزار و ۷۲۷ نفر دارای مشکل بینایی و شنوایی به پزشک متخصص ارجاع داده شده‌اند، اظهار کرد: ۸۶۱ نفر دیر آموز، ۱۲۹ نفر دانش آموز آموزش و پرورش استثنایی تشخیص داده شده و ۵ نفر نیز به بهزیستی ارجاع داده شده‌اند.

کریمی، مداخله به موقع آموزشی و توانبخشی، تشخیص به موقع آسیب و ارتقای کیفیت آموزشی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان و تأکید کرد: ملاک ثبت نام نهایی و قطعی نوآموزان منوط به ارائه برگه تاییدیه سنجش و فرم خلاصه معاینات و ارزیابی سلامت نوآموز به مدرسه است.

گفتنی است در سال تحصیلی گذشته ۲۰ هزار و ۸۶۵ دانش آموز کلاس اولی و ۱۰ هزار و ۵۶۶ نوآموز پیش دبستانی در پایگاه سنجش سلامت معاینه شدند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار