کد خبر : 94260
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402- 14: 22

بیش از ۲۹ هزار داوطلب در گیلان برای رقابتِ نوبت دوم کنکور ثبت‌نام کردند

بیش از ۲۹ هزار داوطلب در گیلان برای رقابتِ نوبت دوم کنکور ثبت‌نام کردند

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها با اشاره به نام‌نویسی افزون بر ۲۹ هزار نفر در کنکور سراسری نوبت دوم گفت: آمار داوطلبان این استان در در این مرحله نسبت به نوبت نخست ۹ هزار نفر کاهش یافت.

به گزارش گیلانستان، دکتر ارسلان دمیرچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع داوطلبان برای رقابت در نوبت دوم کنکور سراسری در استان گیلان ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر مرد و بقیه دختران هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری در پنج گروه آزمایشی اضافه کرد: از مجموع داوطلبان؛ سه هزار و ۵۴۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، ۱۲ هزار نفر در گروه علوم تجربی، هشت هزار و ۹۰۰ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، هزار و ۵۲۵ نفر در گروه هنر و افزون بر سه هزار نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

 

دکتر دمیرچی با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور در ۱۵ شهرستان استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی صبح روز چهارشنبه و داوطلبان هنر عصر همین روز و گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی نیز به ترتیب صبح و عصر پنجشنبه هفته جاری با هم رقابت می‌کنند.

 

وی با اشاره به کاهش ۹ هزار داوطلب در آزمون سراسری نوبت دوم نسبت به مرحله نخست اظهار کرد: داوطلبان اختیاری می‌توانند در یک نوبت از آزمون سراسری شرکت کنند و در صورت شرکت در هر ۲ نوبت، نتیجه هر مرحله که بهتر بود، بر اساس آن انتخاب رشته می کنند ضمن اینکه نتیجه ۲ نوبت هر کدام که بهتر بود تا ۲ سال اعتبار دارد.

 

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها با بیان اینکه دریافت کارت ورود به جلسه آ از امروز قابل دریافت است، اضافه کرد: داوطلبان اطلاعات داخل کارت را به دقت بررسی کنند و در صورت مغایرت نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.

 

وی خاطر نشان کرد: داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند حتما باید ۲ کارت را پرینت گرفته و برای ورود به جلسه در اختیار داشته باشند.

 

فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://my.sanjesh.org/login آغاز شد و داوطلبان می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

 

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دیماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار