کد خبر : 65115
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است

بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی را اولویت استان برشمرد و گفت: بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

به گزارش گیلانستان، ارسلان سالاری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان رشد و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان است، اظهار کرد: توسعه شاخص‌های سلامت در گیلان یکی از محوری‌ترین دغدغه‌های ما طی دو سال اخیر بوده و همچنان به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان به هر دلیلی عقب‌مانده بود، افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، بحران مالی دولت در سال‌های اخیر و همچنین شیوع کرونا، استان گیلان رشد قابل‌توجهی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بهداشت، درمان و فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مغفول مانده بود، گفت: تحمل بخش‌های درمانی مستهلک و فرسوده حوزه درمان به‌هیچ‌وجه زیبنده استان و مردم نجیب آن نبوده و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساخت‌های درمانی بوده و به حول قوه الهی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

سالاری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را احداث و بهره‌برداری از بیمارستان‌ها برشمرد و افزود: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به‌ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار ما بوده که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام و در بحران کرونا به اضطرار مورد استفاده قرار گرفته و به زودی به صورت رسمی به افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید «حسین پور» لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است، گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت بیش از ۴۵ هزار مترمربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه درمانی لنگرود، گفت: بیمارستان شهید حسین پور لنگرود داری بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار