کد خبر : 98571
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402- 56: 16

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در گیلان/ صدور هشدار سطح نارنجی در استان

تداوم بارش ها و کاهش دمای هوا در گیلان/ صدور هشدار سطح نارنجی در استان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم بارش ها و کاهش دما در استان گفت: در این مدت، جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه طی امروز شرایط برای بارندگی و وزش باد، کاهش نسبی دما، رعد و برق پیش بینی شده است، افزود: بارش‌ها در ارتفاعات بالادست به صورت برف بوده و در مناطق مستعد احتمال تگرگ مهیا است.

 

دادرس با اشاره به به تداوم بارش‌ها و کاهش دما ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس در استان ادامه داد: از اواخر وقت امروز پنجشنبه کاهش ناپایداری و ابر و طی جمعه به سبب شکل گیری جریانات کم و بیش ناپایدار در بعضی نقاط بارندگی دور از انتظار نیست.

 

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی جوی و دریایی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

 

دادرس با اشاره به اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست، اضافه کرد: از فعالیت‌های شیلاتی در این ایام خودداری شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار