کد خبر : 64930
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400- 47: 10

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان:

تولید محتوای فرهنگی نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است

تولید محتوای فرهنگی نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب را چراغ راه فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: تولید محتوای فرهنگی نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است.

به گزارش گیلانستان، اسفندیار ضیایی صبح سه شنبه در نشست مجازی با مربیان مسئول کانون‌های پرورش فکری در استان گیلان به تبیین و تشریح سیاست‌های کلان کانون در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: برگزاری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری از مهم‌ترین و شاخص ترین برنامه‌های امسال است.

وی با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: تعیین شعار سال از سوی رهبری به عنوان چراغ راه برای متولیان حوزه فرهنگ و نظام آموزشی محسوب می‌شود.

ضیایی با تأکید بر ضرورت پشتیبانی از تولید محتوای مناسب برای مخاطبان، اضافه کرد: مانع‌زدایی فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و فرآیند فعالیت‌های کانون به عنوان پیش‌قراول حوزه فرهنگ و ورود گسترده به دنیای مجازی، گویای تحولات مثبت، سازنده و مانع‌زدایی در عرصه فرهنگ است.

تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی» در کانون گیلان

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه «مانع‌زدایی فرهنگی»، افزود: تصویب شیوه‌نامه‌های راه‌گشا و متناظر با بخش‌نامه‌های کشوری و استانی از اهداف تشکیل این کارگروه است.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه پرهیز از یک جانبه‌گرایی و جلب نقطه نظرات سازنده، مهم‌ترین گام در مسیر مانع‌زدایی است، ادامه داد: پیگیری سیاست‌ها، خط‌مشی‌های کلان و تقویت کار گروهی و حذف موانع اداری، از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی دست‌یابی به این هدف را نیازمند شایسته سالاری و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای دانست و با ضروری خواندن مدیریت سرمایه‌های انسانی و ایجاد ارتباط مؤثر و منسجم همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری، گفت: این موضوع نقش ارزنده‌ای در جمع‌گرایی و انسجام زنجیره‌های انسانی دارد.

ضرورت توجه به عدالت محوری

ضیایی با تأکید بر ضرورت ایجاد پل‌های ارتباطی با دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشوری، استانی و شهرستانی، اضافه کرد: تعامل با مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، نقش غیرقابل انکاری در مانع‌زدایی دارد، توسعه زیرساخت‌ها، به ویژه در دوران همه گیری ویروس کرونا گویای این نیاز همیشگی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه‌داد: پرهیز از تقابل و حرکت در جهت تعامل و نظم‌بخشی به امور، یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و آغاز مانع‌زدایی از خویشتن و مبنا قراردادن دقت و درستی، چشم انداز روشن نظم‌بخشی به امور و محقق‌کننده شعار «ما می‌توانیم» به شمار می‌رود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به عدالت‌محوری، افزود: دست‌یابی به عدالت فرهنگی یک رسالت است و باید با بهره‌مندی سرمایه‌های انسانی کانون از فرصت‌های مناسب اداری و توزیع مناسب درآمدها در مسیر تحقق برنامه‌ها گام برداریم.

در پایان این نشست «خدیجه‌تقی‌پور» به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان منصوب و همچنین «الهام کمال پور» به عنوان رابط استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار