کد خبر : 74473
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400- 29: 7

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

حضور مردم در تشییع شهدا خنثی کننده نقشه شوم دشمنان است/ دشمن بداند ملت ایران یکپارچه شهید حاج قاسم سلیمانی است

حضور مردم در تشییع شهدا خنثی کننده نقشه شوم دشمنان است/ دشمن بداند ملت ایران یکپارچه شهید حاج قاسم سلیمانی است

نماینده ولی فقیه در گیلان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی تمام آزادی خواهان جهان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن حتی از تندیس و عکس سپهبد حاج قاسم سلیمانی می ترسد بنابراین بداند از این به بعد ایران یکپارچه شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با قدردانی از حضور آگاهانه ملت ایران به ویژه مردم مومن گیلان و رشت در تشییع شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار شهید مفقود الاجسد داریم و تاکنون حدود ۱۳ هزار شهید تفحص شده است.

حضور مردم در تشییع شهدا خنثی کننده نقشه شوم دشمنان است

وی، حضور مردم در تشییع شهدا را خنثی کننده نقشه دشمنان عنوان کرد و افزود: پس از گذشت سال ها جنگ تحمیلی مردم همچنان در تشییع شهدا حضور پیدا می کنند.

امام جمعه رشت با قدردانی از حضور مردم در اجرای مراسم عزاداری مردم گیلان به ویژه رشت، تصریح کرد: بر ما لازم است در ایام فاطمیه سلام الله علیها مانند فرزندش شور ایجاد شود و امسال فضای خوبی در جامعه بود.

پدر و پسر بی کفایت پهلوی حتی به آرمان های ملی پایبند نبودند

آیت الله فلاحتی به سالروز اجرای قانون نکبت بار کشف حجاب در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ خورشیدی توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: پدر و پسر بی کفایت پهلوی حتی به آرمان های ملی پایبند نبودند زیرا زنان ایران حتی قبل از اسلام حجاب داشتند و زمانی که اسلام وارد جامعه شد حجاب را نظام مند کرد.

وی با اشاره به ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ سالروز قیامت علما و فرهیختگان قم علیه مقاله رشیدی مطلق، بیان کرد: مردم اجازه نمی دهند آرمان های نورانی انقلاب به انحراف کشانده شود و در صحنه حضور دارند.

دشمن بداند ملت ایران یکپارچه شهید حاج قاسم سلیمانی است

نماینده ولی فقیه در گیلان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی تمام آزادی خواهان جهان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن حتی از تندیس و عکس سپهبد حاج قاسم سلیمانی می ترسد بنابراین بداند از این به بعد ایران یکپارچه شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

آیت الله فلاحتی، دشمنی نظام سلطه علیه نظام اسلامی را راهبردی ذکر کرد و یادآور شد: دشمن می خواهد جمهوری اسلامی را محو کند و در عرصه جهانی هویتی برای او نماند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد در هویت و ماهیت ایرانی ها تغییر ایجاد کند، اظهار کرد: برجام قرار نبود تنها در بخش هسته ای خلاصه شود و برجام منطقه ای، برجام موشکی و حقوق بشری را نیز می خواستند به ما تحمیل کنند اما با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم شکست خوردند.

امام جمعه رشت، سیاست های آمریکا علیه ملت ها به ویژه مردم ایران را مانند گرگ خواند و افزود: تا آمریکا گرگ است و به دنبال دریدن ملت هاست با آمریکا نمی توان سازش کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تا انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستند ملت ایران هرگز با قدرت های سلطه گر سازش نمی کند، بیان کرد: این امر در سایه هوشیاری، بصیرت و آگاهی مردم به منصه ظهور می رسد.

وی، پیرامون حقوق در راستای سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: حق خدا، حق پیامبر صلی الله وآله وسلم، حق اهل بیت علیه السلام و حق پدر و مادر از حقوقی محسوب می شود که به عهده انسان است.

میان توحید در عبادت و حقوق والدین رابطه ناگسستنی است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کلمه والدین در ۷ جای قرآن آمده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که میان توحید در عبادت و حقوق والدین رابطه ناگسستنی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار