کد خبر : 395
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 تیر 1394- 09: 19

درگیری نمایندگان افکار عمومی را ناراحت می‌کند/ آقای اشجری انسانی نیک‌سرشت است

درگیری نمایندگان افکار عمومی را ناراحت می‌کند/ آقای اشجری انسانی نیک‌سرشت است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: درگیری نمایندگان موجب ناراحتی افکار عمومی می‌شود و مردم تصور می‌کنند نماینده درصدد حفظ خود است.

به گزارش در گیلان، ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: دولت‌ها منتخب مردم هستند و دولتی که رای مردم را کسب می‌کند و مورد تایید مقام معظم رهبری است نمی‌توان آن را در جرگه دیگری قرار داد.

وی به نقد علیه دولت‌ها اشاره کرد و افزود: دولت‌های گذشته خدماتی داشتند و اشکال‌هایی در رفتار آنها وجود داشت و ممکن است دولت کنونی را بعدها نقد کنند و مسائلی در این دولت کشف شود.

ندیمی با بیان اینکه دولت‌های روحانی، احمدی‌نژاد، خاتمی، هاشمی و … حسن‌ها و عیب‌هایی دارند، تصریح کرد: تمام دولت‌ها خاستگاه مردمی دارند و مورد تایید شورای نگهبان، وزارت کشور و مردم هستند و اگر این موضوع را قبول داشته باشیم دیگر چپ و راست معنا ندارد و هر فردی رأی آورد منتخب مردم است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس به منتقدان روحانی مبنی بر رأی ۵۱ درصدی اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور معنا ندارد و روحانی رئیس جمهور همه مردم است و اعتقاد دارم به دولت مستقر باید کمک کرد.

* آقای اشجری انسانی نیک‌سرشت است

ندیمی در ادامه به شخصیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آقای اشجری انسانی نیک‌سرشت است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به روش نقد افراد، اظهار کرد: نقد اشخاص را باید با رعایت انصاف انجام دهیم.

وی به ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشاره کرد و افزود: ساختمان مذکور امکان استفاده شخصی ندارد.

ندیمی با اشاره به اینکه اگر مسئله اصلی نمایندگان مردم است باید قضاوت را به مردم واگذار کنند، بیان کرد: نمایندگان باید بپذیرند تنها مامور به انجام وظایف نمایندگی از طرف مردم در قوانین مکتوب یا منقول هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وظیفه نمایندگان را قانون‌گذاری، نظارت و پیگیری فعالیت‌های پروژه‌ای از باب نظارت دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری وضعیت پروژه‌ها متاثر و ناشی از امر نظارت است.

وی با بیان اینکه اگر مسئله نخست نمایندگان مسائل مذکور باشد وقتی برای درگیر شدن و جنگ راه انداختن نمی‌ماند، تصریح کرد: درگیری آثاری دارد ابتدا آن‌که مردم به این نتیجه می‌رسند دعوا برای دنیا است.

ندیمی درگیری نمایندگان را سبب ناراحتی افکار عمومی عنوان کرد و گفت: مردم با مشاهده درگیری نمایندگان تصور می‌کنند نماینده درصدد حفظ خود است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید براینکه وظیفه نخست و آخر نماینده نمایندگی مردم است، اظهار کرد: وقتی مردم به ما رجوع می‌کنند باید باور داشته باشیم مسائل آنها را برطرف کنیم و دوم اینکه اگر مردم این مسئولیت را به ما واگذار نکردند به نماینده خدمت می‌کنند زیرا عمق مسئولیت و تقاضا به حدی است که نمایندگی مجلس از سخت‌ترین کارها محسوب می‌شود.

وی نماینده را پاسخ‌گوی مردم خواند و افزود: مردم در تمام امور به نماینده مراجعه می‌کنند و باید قبول کنیم نباید وقت دعوا با همدیگر داشته باشیم زیرا وقتی نمایندگان با هم دعوا می‌کنند به معنای آن است برای خدمت به مردم نیامدند یا وقت کافی برای مردم نمی‌گذارند و معتقدم این دعواها از نظر اجتماعی آرامش و اعتماد را از مردم می‌گیرد.

ندیمی دعوای نمایندگان را سبب تضعیف مردم دانست و بیان کرد: دعوا برای نمایندگان ریزش است و در رأی‌های خاکستری تردید ایجاد می‌کند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، رسانه و هنر مجلس بر وحدت نمایندگان برای برطرف کردن مشکل مردم تاکید کرد و گفت: یکی از دلیل‌های ارائه طرح استانی شدن انتخابات این است که معتقدیم روش کنونی انتخابات پاسخ‌گو نیست.

وی با بیان اینکه اصراری نداریم استانی شدن انتخابات بهترین راهکار است، خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات موجب کاهش تنش‌ها می‌شود زیرا نمایندگان مجبور هستند تعریفی از رابطه‌ها ارائه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار