کد خبر : 70186
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400- 47: 16

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی طلا، جواهر و صرافی گیلان

راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی طلا، جواهر و صرافی گیلان

مرکز تخصصی طلا، جواهر و صرافی رویال به عنوان نخستین مرکز تخصصی طلا و صرافی گیلان در رشت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، شهرداری منطقه ۲ رشت و میراث فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، افتتاح عنقریب مرکز تخصصی طلا، جواهر و صرافی رویال به عنوان نخستین مرکز تخصصی طلا و صرافی گیلان در رشت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت شهرداری منطقه ۲ رشت و معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان این مرکز را به قطب عرضه طلا و جواهر و مهمترین مرکز صرافی گیلان تبدیل خواهد کرد.

سرمایه‌گذار این پروژه در بافت مرکزی و پیاده‌راه فرهنگی رشت با هدف توجه به ساختار فرهنگی و بومی گیلان و پیاده‌راه رشت و قرار گرفتن پروژه در مجاورت خانه تاریخی مقیمی که مربوط به دوره قاجار است و در نظر گرفتن امنیت تاریخی این خانه در خیابان امام خمینی، پروژه تجاری رویال را در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر و زیربنای ۱۳۲۰ متر با ایجاد ۲۱ واحد تجاری دو طبقه از هشت تا ۵۰ متر در هر واحد تجاری صرفا برای فعالیت تجاری و اقتصادی طلا، جواهر و ایجاد مرکزی برای صرافان ایجاد کرده است.

از آنجا که این پروژه بزرگ تجاری در مجاورت میدان رشت به عنوان یکی از مهمترین و سنتی‌ترین مرکز عرضه مواد غذایی سنتی شمال ایران دارای شهرت و شناخته شده و بازار رشت که بازارماهی فروشان هم از آن نام برده می‌شود برای بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی دارای جذابیت و موقعیتی برای گشت و گذار است، لذا سرمایه‌گذار پروژه مرکز رویال نیز با توجه به معماری سنتی پیاده راه مرکزی رشت با راهنمایی میراث فرهنگی و شهرداری منطقه ۲ رشت معماری این پروژه را با استفاده از آجرهای قهوه‌ای بر اساس همخوانی با معماری سنتی محدوده همسان با نمای خانه مقیمی احداث کرد.

این پروژه که می‌تواند بستر مهمی برای هدایت سرمایه‌گذاری به سمت سرمایه‌گذاری مولد باشد لذا خرید واحد تجاری در این پروژه برای کسانی که به فکر سرمایه‌گذاری در واحد مسکونی هستند، دارای ارزش افزوده بیشتر و هدایت هوشمندانه سرمایه است و می‌تواند آینده سرمایه‌گذاری را با توجه به قوانین جدید سازمان امور مالیاتی بر روی خانه‌های خالی که در آینده نزدیک هدف گرفته است، علی رغم اینکه این مخاطره را برای سرمایه گذار ندارد بلکه ارزش سرمایه او را با رشد و آینده نگری بهتری به همراه خواهد داشت.

سرمایه گذار پروژه با امکانات ۲۴ساعته حفاظتی با تظارت پلیس و تدابیر امنیتی لازم برای پیشگیری از سرقت‌های مسلحانه با استفاده از شیشه‌های ضد گلوله پیش بینی کرده است.

گمان می‌رود با راه‌اندازی این مرکز طلا و صرافی در بافت پیاده راه رشت، رویال بتواند مهمترین مرکز تخصصی طلا، جواهر و صرافی گیلان در رشت باشد.

معاون میراث فرهنگی گیلان نیز در این رابطه با بیان اینکه در خصوص حمایت از بافت‌های تاریخی فرهنگی استان، طرح حمایتی مرمت و احیا بافت‌های فرهنگی تاریخی مهمترین کاری است که میراث فرهنگی اجرای آن را در دستور کار خود قرارداده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۰۹ تاکنون، طرح حمایت از صیانت و احیای بافت‌های تاریخی فرهنگی یکی از مهمترین قوانینی بوده که در حوزه میراث فرهنگی به تصویب رسیده که به مدیریت بافت‌های تاریخی کمک شایان و قابل توجهی کرده است.

دکتر ولی جهانی با بیان اینکه در این طرح، تسهیلات بانکی برای مرمت و احیای بافت‌های تاریخی پیش بینی شده است، گفت: با توجه به بیمه شدن آثار و بناهای تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی از نقاط قوت این طرح محسوب می‌شود.

به گفته وی، وزارت میراث فرهنگی، طرح حمایت‌های فنی و اعتباری، معافیت برخی از مالکین بناهای تاریخی از عوارض شهرداری، دادن مجوزهای کاربری برای املاکی که دارای طرح اشتغال‌زایی در داخل اماکن تاریخی داشته باشند اجرا کرده است.

معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات ارزشمندی در رابطه با صیانت از آثار تاریخی استان به وقوع پیوسته است، افزود احیای بسیاری از خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به مراکز فرهنگی و تفریحی نمونه‌هایی از این اتفاقات است.

شهردار منطقه ۲ رشت نیز در این رابطه سرعت سرمایه‌گذار در اجرای پروژه ساختمانی و مدیریت زمان برای تکمیل آن را از جدیت سرمایه گذار برشمرد و اظهار کرد: این پروژه تجاری با تراکم بیشتری در ارتفاع در حال احداث بود اما از آنجا که می‌توانست تراکم در ارتفاع موجب آسیب به بافت پیاده راه رشت و ابنیه تاریخی مجاور را به همراه داشته باشد، در همان ابتدای اجرای کار ساختمانی برای پیشگیری از خسارت آتی به سرمایه گذار، شهرداری پیشنهاد خود را برای کاهش تراکم ارائه داد و خوشبختانه سرمایه گذار هم به ساختار قانونی و تاریخی شهر اهتمام داشت و پیشنهاد شهرداری را در اولین نشست پذیرفت و مرکز تجاری در ۲ طبقه احداث شد.

یوسف یزدانی به شروع عملیات پروژه در سال ۹۹ با اخذ پروانه از سوی شهرداری در خرداد ماه سال قبل اشاره کرد و گفت: این مجموعه تجاری در همان زمان سریعا با اجرای فنداسیون و اسکلت آغاز و چون در محدوده مرکز شهر و پیاده راه قرار داشت محدودیت‌هایی را برای سرعت در اجرای کار برای سرمایه گذار به همراه داشت که شهرداری تلاش کرد در روزهای تعطیل و ساعت‌های کم ترافیک برای حمل مصالح و پیشروی کار همکاری لازم را جهت تکمیل مرکز تجاری داشته باشد.

به گفته وی، این پروژه از مراکز بزرگ محدوده مرکزی شهر رشت است که هم اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خوشبختانه در کمترین زمان ممکن و مدیریت در زمان در فصل گرما توانسته است بخش اعظمی از اجرای ساختمانی را تکمیل و احتمالا می‌تواند ظرف چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲ رشت با بیان اینکه شاکله محدوده این شهرداری بر اساس فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار است، تصریح کرد: این منطقه علی رغم اینکه بیشترین عوارض خود را از بخش اصناف دریافت می‌کند اما تاریخی‌ترین بخش شهر رشت در این منطقه قرار دارد که هر گونه ساخت و ساز نیازمند دریافت مجوز و بر اساس رعایت بافت تاریخی و سنتی و توجه به معماری سنتی است.

یزدانی ایجاد مرکز تجاری رویال را یک پروژه مهم اقتصادی دیگر در کنار سایر مراکز تجاری طلاو جواهر رشت دانست و گفت: با ایجاد این مرکز چون صرافی هم در آن پیش بینی شده است، پیاده راه فرهنگی رشت به یکی از مهمترین بازارهای مهم طلا، جواهر و صرافی گیلان مطرح خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار