کد خبر : 94937
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402- 53: 11

یادداشت/ مجتبی نیکیان:

سیاست‌های اسلام هراسانه ایتالیا و دیدار سفیر این کشور با مسئولان گیلانی!

سیاست‌های اسلام هراسانه ایتالیا و دیدار سفیر این کشور با مسئولان گیلانی!

.

به گزارش گیلانستان، مجتبی نیکیان شفتی در یادداشتی نوشت: باتوجه به سیاست های اسلام هراسانه ایتالیا چرا باید خوشبین باشیم نسبت به دیدار سفیر این کشور با مسئولین گیلانی و شهردار رشت؟!

حضور سفیر ایتالیا در رشت این خبری بود که ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در رسانه های گیلانی منعکس شد. به محض شنیدن خبر سوالات عجیبی ذهنم را مشغول کرد .

چرا این اتفاق باید ۳ روز بعد از آن رخ دهد که چند نماینده مجلس ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پارلمان این کشور، میزبانی می کنند و سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار می شود. وزارت خارجه کشور ما این تحرکات ایتالیا را مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم می داند

آشنایی با دولت ایتالیا

بیایید کمی بیشتر با ایتالیا و اهداف محتمل و پنهانی این گونه سفر ها اشنا شویم.

ایتالیا در حال حاضر با نخست وزیری جورجیا ملونی از حزب فراتلی دیتالیا و با گرایشات نئو فاشیستی اداره می شود. از زمان روی کار آمدن او در اکتبر ۲۰۲۲چندین موضع مخرب از خود در راستای سیاست «اسلام‌هراسی در ایتالیا» اتخاذ کرده است. جالب است بدانید که این کشور نه تنها اسلام را به رسمیت نمی شناسد بلکه سیاست های اسلام هراسانه را در کل اورپا دنبال می کند.

دولت نئو فاشیست ایتالیا اجازه ساخت مسجد و فعالیت های مذهبی را به مسلمانان نمی دهد و این در حالی است که سفیر این کشور با هدف بهبود روابط و مراودات اقتصادی وارد رشت می شود نکته قابل تحمل سخنان شهردار رشت در این دیدار است که ما امادگی داریم زمینه هرگونه همکاری را با سرمایه گذاران ایتالیایی داشته باشیم و شهر را در اختیار آنها قرار دهیم تا از ظرفیت‌های این شهر به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، ساخت و ساز و بلندمرتبه‌سازی، سرمایه‌گذاران ایتالیایی استفاده کنند.

نکته دیگری که در این جلسه رسانه ای شد خبر آمادگی کشور ایتالیا برای پیوند خواهرخواندگی شهر پالرموی ایتالیا با رشت بود.

خواهرخواندگی اصطلاحی است که از ادبیات اروپا وارد دیگر کشورها شده و برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول این نوع توافق بین یک شهر انگلیس و یک شهر در فرانسه منعقد شد و تا سال ۱۹۸۶ ادامه داشت هدف از این توافقات پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند. مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی اقتصادی و بازرگانی و ورزشی است. در ادبیات اروپایی خواهرخواندگی به شهرهای دوقلو یا همسان هم گفته می‌شوند، اما در کشورهای آسیایی و آمریکایی اصطلاح خواهر خواندگی رواج بیشتر دارد. علت بکارگیری واژه خواهرخواندگی به این اعتبار است که در بیشتر زبانهای دنیا واژه شهر مؤنث است.معمولاً دو شهر برای خواهر خواندگی باید دارای تشابهاتی باشند مثلاً دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر یا حتی دو سمبل مشترک باشند که این انگیزه را ایجاد کند. رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابانهایی به نام شهر خواهر خوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است.

اما خواهر خواندگی رشت با شهر پالرمو ایتالیا چه ثمره ای دارد. درحال حاضر در شهر های ایتالیا شاهد برخورد سخت با مسلمانان این کشور هستیم توماسو فوتی از حزب نئوفاشیست فراتلی دیتالیا در مجلس سفلی این کشور طرحی را پیگیری می کند که به بهانه های زیست محیطی امنیت اجتماعی هرگونه تجمع مسلمانان ممنوع اعلام شود .ایتالیا سیاست های تبعیض آمیز را علیه مسلمانان دنبال می کند و نه تنها ساخت مساجد را ممنوع کرده بلکه به دنبال آن است که حتی در انبارها و گاراژها، مسلمانان برای اقامه مراسم مذهبی خود اجتماعی نداشته باشند.

و این در حالی است که ایتالیای امروزی کلیسای کاتولیک را به عنوان یک مرجع مستقل به رسمیت می‌شناسد و با جوامع مذهبی بسیار کوچکتر از جمله هندوها و یهودیان قرارداد امضا کرده است. با این حال، مسلمانان فاقد قانونی مشابهی هستند و لذا نمی‌توانند زیرساخت‌های مذهبی خود را نهادینه کنند. و این سوال پیش می اید که چنین کشوری با چنین اعتقاداتی چگونه می تواند کمک به زیر ساخت های شهر رشت داشته باشد و انگیزه حقیقی چنین سیاست های چه می تواند باشد.

با روی کار آمدن یک حزب نئوفاشیست، گام دیگری برای از بین بردن آزادی مذهبی در ایتالیا برداشته شده است و ایتالیا تبدیل به کشوری شده که علیه مسلمانان قوانین تبعیض‌آمیز وضع می‌کند. اما در دیدار های جوزپه برونه سفیر ایتالیا در رشت که با شهردار رشت و رئیس اتاق بازرگانی گیلان انجام شد شاهد شنیدن کلمات و جملاتی هستیم که واقعا در تضاد با سیاست های دولت ایتالیا است .با این تفاسیر مسئولین، جوانان و مردم آگاه گیلان باید به این سفر با دقت نظر بیشتر بنگرند و ابعاد پیدا و پنهان آن را تحت نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ص یکشنبه , ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

همه چیز درست بود الا فاشیست خواندن این زن.شما باید عکس موسولینی را در لیبی ببینید که چطور شمشیر اسلام را روی اسب بالای سرش گرفته .آمریکایی های یهودی اسم فاشیست را در رسانه ها بد جلوه دادند چون هیتلر و موسولینی ضد یهود، اما با مسلمانان دوست بودند.این دولت‌هایی که ادعای دموکراسی دارند همه چیز را فقط برای ثروتمندان میخواهند اما فاشیست ها بیمارستان مجانی وآسایش برای مردم ساختند.متاسفانه مردم ما حتی تحصیل کرده ها هم حرفهای رسانه ها را تکرار می‌کنند.همسرمن ایتالیایی هست و تاریخ دان.الان خیلی از مردم خواستار بازگشت فاشیست های واقعی هستند…

رهگذر سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۶

این دوستان دانشجو و جوان و جویای نام بدانند که به صرف خواندن چند مقاله و کتاب نمی شود متن پخته و مستند و قابلی را ارائه داد باید مشق زیادی کنی و شاگردی …بماند ..سفر سفیر یک کشور برای بستن چند قرراداد تجاری و کاری ارتباط دادن با فاشیست و چه وچه ..متوجه نشدم چه ارتباط ماهوی دارد.؟ !! فقط یک نکته را نمی دانند که ایتالیا معدود کشورهای است که از ابتدای انقلاب با ایران همواره مراودات تجاری و سیاسی همراه با فراز و فرود دارد .

رفتن به نوار ابزار