کد خبر : 107811
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403- 29: 18

فرماندار آستارا:

شهید جمهور با دیپلماسی فعال نشان داد ایران منزوی نیست

شهید جمهور با دیپلماسی فعال نشان داد ایران منزوی نیست

فرماندار شهرستان آستارا گفت: شهید آیت الله رئیسی، ثابت کرد با وجود تبلیغات دشمنان، ایران اسلامی منزوی نیست و دارای دیپلماسی فعال مبتنی بر عزت است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا شهاب زاده روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی در آستارا اظهار کرد: مردم ایران اسلامی رئیس جمهوری ممتاز، خدوم، صادق، پرتلاش، بی‌ادعا و حلال مشکلات را از دست دادند که تحمل چنین فراقی برای همه مردم سخت و جانکاه است.

 

وی با گرامیداشت یاد شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان افزود: او انسان توانمندی بود و فعالیت‌های چشمگیری در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی داشت و تحمل فراغ این انسان های صادق و خدوم بسیار دشوار است.

 

فرماندار شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: در حادثه اخیر حتی کسانی که از لحاظ نگاه سیاسی با شهید آیت الله رئیسی هم‌ راستا نبودند به بزرگی این مرد، خدمتگزاری و صداقت وی در خدمت و دشواری این فقدان و حادثه اعتراف کردند.

 

شهاب زاده با بیان اینکه رئیس جمهور شهید خستگی‌ناپذیر و پرکار بود، یادآور شد: چهره ملت ایران و منطقه در فراق شهید آیت الله رئیسی محزون و غمگین است اما در این مواقع باید از خداوند و ائمه اطهار(ع) استعانت جسته و صبر پیشه کنیم و در مسیر این شهدای گرانقدر قدم برداریم.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را مصیبت بسیار سخت و غم‌انگیزی برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ علاوه‌ بر ایرانی‌ها، مردم خاورمیانه و آزادی خواهان جهان را محزون و اندوهگین کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی ایران کشوری منزوی نیست، گفت: دشمن مدت‌ها توطئه جدایی بین ملت و دولت را در دستور کار قرار داده بود تا در جامعه شکاف ایجاد کند اما این روزها در مراسم تشییع سیدالشهدای خدمت، مردم بار دیگر حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به همگان دیکته کردند.

 

رئیس اداره آموش و پرورش شهرستان آستارا در ادامه با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی، دروغ رسانه‌های معاند مبنی بر جدایی ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرد، گفت: مردم به استکبار جهانی نشان دادند که راه را اشتباه رفته اند و نتوانستند ایران را به انزوا بکشانند.

 

بیژن خالق وردی پور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر از همیشه است، گفت: جایگاه کشورمان در دنیا به ویژه خاورمیانه تقویت شده و دشمنان نتوانستند راه به جایی ببرند.

 

وی با بیان اینکه باید قدردان رهبر معظم انقلاب باشیم که همچون کوه استوارند، تاکید کرد: ایشان پس از این حادثه اجازه ندادند لحظه‌ای در امور کشور تزلزل ایجاد شود.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا به حادثه ترور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و توضیح داد: معظم‌له در آن زمان در واکنش به این اتفاق فرمودند: «سرخُم مِی به سلامت، شکند اگر سبویی …» و امروز زبان حال رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار شهید تبریز همان شعری است که مقام معظم رهبری هنگام مجروحیت خود در حادثه تروریستی در بیمارستان بیان کردند.

 

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری ایران اسلامی بعد از ظهر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

 

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

 

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار