کد خبر : 3158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

ظلم شهرداری رشت به کارگران حجمی/ ماجرای کارگری که هنگام جمع آوری زباله به هپاتیت مبتلا شد!

ظلم شهرداری رشت به کارگران حجمی/ ماجرای کارگری که هنگام جمع آوری زباله به هپاتیت مبتلا شد!

کارگران به جلسه گذاشتن برای رفع مشکلاتشان نیاز ندارند، آنها حقوقشان را از ما مطالبه میکنند. وقتی پرداخت حقوق در اولویت پرداختهای شهرداری قرار ندارد پول در مناطق به پروژه های دیگر اختصاص پیدا میکند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “درگیلان“، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت یادداشتی نوشت که متن کامل آن در زیر آمده است:

بسمه تعالی

بیاییم به جای شعار دادن برای کارگران حجمی در عمل برای آنان کاری کنیم. کارگران به جلسه گذاشتن برای رفع مشکلاتشان نیاز ندارند، آنها حقوقشان را از ما مطالبه میکنند. وقتی پرداخت حقوق در اولویت پرداختهای شهرداری قرار ندارد پول در مناطق به پروژه های دیگر اختصاص پیدا میکند و اساسا پولی نیست تا پرداختی صورت گیرد. جلسه چرا گذاشته میشود؟ برای اینکه بعدا حق الجلسه بگیریم یا که بگویند ای کارگران زحمتکش، ای اقشار آسیب پذیر، به فکر شما هستیم!!؟

kargar

یعنی ما که اینقدر شعارهای قشنگ میدهیم و دائما دم از حمایت از اقشار آسیب پذیر میزنیم، نمیتوانیم جوری برنامه ریزی کنیم که این کارگران دیگر برای دریافت حقوق حداقل ماهیانه شان منت نکشند؟ یکی از کارگران در هنگام جمع آوری زباله به دستش سوزن آلوده خورد و ایشان متاسفانه مبتلا به هپاتیت شدند. به خاطر نا آگاهی برای پیشگیری اقدامی نکرد و الان در شرایط سختی قرار گرفته. این افراد با این سختی و مشکلات پول در می آورند.

با جمع کردن زباله هایی که خود ما حاضر نیستیم یک روز در منزل نگه داریم . کدام وجدانی می پذیرد این افراد برای حقوق حقه شان اینگونه درمانده و مستاصل شوند، که زن و بچه شان برای اینکه من عضو شورا پیگیر پرداخت حقوق شان باشم ده ها بار به من مراجعه کنند و من هم خوشحال باشم که دارم از اقشار آسیب پذیر حمایت میکنیم. این بی عرضگی من را آشکار میکند که بعد از دو سال هنوز نتوانستیم راهکاری ایجاد کنیم که این کارگران به موقع حقوقشان را دریافت نمایند.

به جای اینکه هرساله برایشان نمایش نارنجی پوشان بگذاریم این سیستم را اصلاح کنیم. این نمایش ها فقط در انتخابات بعدی برای ما کاربرد دارد. دردی را از این اقشار آسیب پذیر دوا نمیکند.

محمود باقری خطیبانی
شرمنده قشر آسیب پذیر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار