کد خبر : 104432
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402- 55: 1

آقازاده در گفتگو با گیلانستان عنوان کرد:

عموما نمایندگان مجلس در راس جریان فساد قرار دارند/ با مافیای غارت شن و ماسه رودخانه سفیدرود در حال مبارزه ام

عموما نمایندگان مجلس در راس جریان فساد قرار دارند/ با مافیای غارت شن و ماسه رودخانه سفیدرود در حال مبارزه ام

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: عموما نمایندگان مجلس در راس جریان فساد قرار دارند و برخی مدیران ارشد با مافیا همراه هستند.

به گزارش گیلانستان، سیدعلی آقازاده با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان گزارشی از روند تلاش های انجام شده به منظور احقاق حقوق موکلان خود در طول چهار سال کسوت نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام ارائه کرد که بخش پایانی این گفتگو در ذیل آمده است:

* ۱۰ هزار هکتار تغییر کاربری غیر قانونی اراضی گیلان طی ۸ سال گذشته

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر کاربری های انجام شده در گیلان اظهار کرد: طی ۸ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی استان تغییر کاربری غیر قانونی داده شدند.

سید علی آقازاده به اجرای طرح هادی در روستاهای گیلان اشاره کرد و افزود: طرح هادی به دلیل حضور سازمان های مختلف و ضمانت های اجرایی، مسائل فنی و سازوکارهای اداری تبدیل به مرکز مافیایی زمین خواری و تغییر کاربری اراضی شده است.

وی با بیان اینکه روستائیان از اینکه نمی توانند در اراضی خود برای فرزندان شان مسکن بسازند ناراحتند اما مافیا از تغییر کاربری ها خوشحال است، تصریح کرد: اگر یک روستایی می خواست برای فرزندش در زمین خود خانه ای بسازد نمی توانست پروانه بگیرد اما اگر فردی زمین زراعی را از کشاورزان می خرید، مافیا به راحتی مجوز ساخت و ساز صادر می کرد بنابراین بسیاری از مردم به وِیژه جوانان از محل زندگی خود به دلیل اینکه نتوانستند پروانه ساخت مسکن دریافت کنند، آواره شدند.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی را به دلیل خواب آلودگی مسئولان استانی و کشوری رویه ای اشتباه دانست و بیان کرد: البته مسئولان دستگاه قضا از اجرای ناقص طرح هادی ناراحت هستند اما مسئولان نمی دانند اینجا مرکز فساد است.

آقازاده با اشاره به جدیت مسئولان دستگاه قضا برای مقابله با تغییر غیر قانونی اراضی گیلان، اذعان کرد: برنامه گمراه کننده طرح هادی هنوز ادامه دارد و این امر برای جمهوری اسلامی عیب است که با اجرای یکسری برنامه های نامناسب مردم اذیت شوند.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه بسیاری از مفاد طرح هادی را تغییر دادیم امیدواریم این طرح به نتیجه برسد و با یک قانون شفاف و ساده بتوانیم مشکل ساخت مسکن مردم عادی و بومی در روستاها را برطرف کنیم تا استقرار مردم در روستاها تقویت شود و تداوم پیدا کند و جلوی مافیایی که به ریش همه ما می خندند، را بگیریم.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران ارشد استان تاکنون نتوانستند موضوع مذکور را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: این ضعف مدیران ارشد استان را می رساند البته شاهد هستم استاندار گیلان نظر ما را دارد که برود و این موضوع را پیگیری کند تا مردم بتوانند ساخت و ساز انجام دهند.

* عموما نمایندگان مجلس در راس جریان فساد قرار دارند

آقازاده به وجود اژدهای هفت سر در رابطه با محیط زیست و رودخانه های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شش سر این اژدها در کل کشور قرار دارد و یک سر آن در گیلان است بنابراین جریان مافیا اکنون با ابزار تشکیلاتی در استان فعال است ضمن اینکه عموما نمایندگان مجلس در راس جریان فساد قرار دارند و برخی مدیران ارشد با مافیا همراه هستند.

وی با اشاره به منشا سرمایه و درآمد در گیلان، اظهار کرد: جنگل، ساحل، زمین، تالاب و رودخانه از سرمایه های گیلان محسوب می شوند و شن و ماسه مانند چاه نفت برای استان است.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عقب نشینی آب دریا و انباشت شن و ماسه در ساحل گیلان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد آبزیان اعم از ماهیان خاویاری و آبزیان محلی از داخل آب شیرین رودخانه تکثیر و وارد دریای خزر می شدند و اکنون با نابودی رودخانه ها این روند به کمترین حد رسیده است.

*رودخانه سفیدرود در حالت کما است

آقازاده با بیان اینکه مافیا در حال غارت رودخانه سفیدرود است، تصریح کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی علیه مافیای غارت شن و ماسه سفیدرود شکایت کرده و درحال مبارزه هستم و اکنون در دستور پیگیری قرار دارد.

وی ادامه داد: سالانه عمق رودخانه سفیدرود به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه نیم متر پایین می رود و در حال طی کردن مرحله نابودی است و با پیگیری های مختلفی که انجام دادیم، توانستیم جلوی سرعت تخریب رودخانه سفیدرود را کاهش دهیم.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت تخریب رودخانه سفیدرود از نیم متر به حدود ۲۰ سانتی متر رسیده است، بیان کرد: رودخانه سفیدرود در حالت کما قرار دارد زیرا مافیا بسیار مسلط است و چشم به دیگر رودخانه های گیلان دوخته که متاسفانه اکنون ظرفیتی برای جلوگیری از این تخریب در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین پنجشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

با مافیای بزرگ یعنی مدیرعامل آب منطقه ای گویا نتونستی طی ۵ سال مقابله کنی

رفتن به نوار ابزار