کد خبر : 3415
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 بهمن 1394- 49: 23

فرصت سوزی ممنوع!/ ائتلاف تنها تدبیر عاقلانه

فرصت سوزی ممنوع!/ ائتلاف تنها تدبیر عاقلانه

اینکه هنوز اصولگرایان در برخی استانها به اتفاق نظر نرسیده اند و هنوز در این فرصت اندکی که حتی ثانیه ها نیز طلایی محسوب می شوند برخی استانها با زیاده خواهی عده ای فهرست واحد ارائه نداده اند، نشان از فرصت سوزی نادر و غیرقابل جبرانی دارد.

به گزارش درگیلان، حدود دو هفته تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و شاید پر بیراه نباشد اگر این آزمون را از تاریخی ترین و حساس ترین آزمون های پیش روی نظام بدانیم. هر دوی این نهادها طی سالهای گذشته فراز و فرودهایی را پشت سر گذاشتند و همین امر نیز سبب اهمیت چندین برابر دوره پیش رو شده است.
در این دوره از انتخابات مرز و حدود جناح ها پررنگ تر از قبل شده و شاید سه طیف اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیون را بتوان سه جریان فعال و موثر در انتخابات پیش رو دانست. البته اصلاح طلبان و اعتدالیون تا حدی زیادی به اتفاق نظر رسیده اند و اصولگرایان نیز در برخی استانها لیست واحد داده اند و در برخی دیگر هنوز برخی سهم خواهی ها و زیاده طلبی ها سبب شده فهرست واحد ارائه نشود.
این نکته شاید قابل تامل باشد که برخی از کسانی که سنگ انقلاب و نظام را به سینه می زنند در این مرحله که بیم نفوذ افراد فاقد صلاحیت در مجلس وجود دارد، برای تامین منافع نظام و کشور و طیف اصولگرا حاضر به کناره گیری نبوده و شده اند مصداق بارز اینکه دیگی که برای من نجوشد….. و این یعنی در کوتاه مدت کوبیدن بر طبل تفرقه و ناهماهنگی و در بلندمدت تن دادن به حضور عناصری در مجلس که تداعی کننده مجلس ششم و هزینه سازی برای کشور هستند.
اصولگرای واقعی باید با تحلیل دقیق از آنچه پیش رو است، با فداکاری و سعه صدر منافع جمع را در نظر گرفته و منافع فردی خود را نادیده بگیرد و بداند ائتلاف، تنها راه قطعی جهت رسیدن به نتیجه مطلوب است. هر اقدامی غیر از این که سبب ریزش آراء به نفع رقبای انتخاباتی شود قطعا دور از عقل و منطق است.
اینکه هنوز اصولگرایان در برخی استانها به اتفاق نظر نرسیده اند و هنوز در این فرصت اندکی که حتی ثانیه ها نیز طلایی محسوب می شوند برخی استانها با زیاده خواهی عده ای فهرست واحد ارائه نداده اند، نشان از فرصت سوزی نادر و غیرقابل جبرانی دارد.
در این برهه از زمان که رقبای انتخاباتی در حال تدارک چینی برای تصاحب کرسی های تاثیرگذار خانه ملت هستند و از هیچ روشی فروگذار نمی کنند، باید خطاب به آن دسته از اصولگرایانی که سد راه ائتلاف شده اند یادآور شد اهمیت آنچه پیش روی نظام و انقلاب است بسیار بیش از آنچه تصور می کنند است و باید بدانند رفتار فردی و از روی منفعت طلبی آنها سبب لطمات جبران ناپذیری به مردم و کشور و جایگاه رفیع نمایندگی خواهد شد.
کسانی که به هر دلیلی و با هیچ منطقی حاضر به کناره گیری جهت توفیق جریان اصولگرا نیستند و خود را هم اصولگرا می دانند باید بدانند با این رویه از دایره اصولگرایی خارج خواهند شد. اصولگرایی واقعی قطعا و بلاشک منفعت کلان را فدای منافع شخصی نخواهد کرد و این میزان قدرت تحلیل دارد که دو نهاد مهم و کلیدی کشور در انتخابات پیش رو هدف اصلی دشمن جهت نفوذ هستند و اگر اینگونه نبود رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر روی این مساله و اهمیت توجه به آن تاکید نمی کردند.
با توجه به این مهم بهتر است کسانی که داعیه دار اصولگرایی هستند اما سد راه توفیق آن شده اند، سریع تر یا منفعت کلان را انتخاب کرده و زمان از دست رفته را بیش از این نکنند یا اینکه از عنوان اصولگرایی را با خود یدک نکشند چراکه اصولگرایی یعنی ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی. اصولگرا بودن تنها در حرف دارای اثر نیست. اصولگرای واقعی از هر تلاشی جهت سرازیر شدن رای به سمت صندوق رای به نفع نیروهای انقلاب فروگذار نمی کند و کناره گیری به نفع و در حمایت از یک جریان شاید اولین گام جهت اثبات ادعاست.

نویسنده: علی حمیدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار