کد خبر : 64934
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

فعالیت چراغ خاموش اصناف شرایط کرونا در گیلان را سخت تر می کند

فعالیت چراغ خاموش اصناف شرایط کرونا در گیلان را سخت تر می کند

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به عدم رعایت محدودیت های کرونایی از سوی برخی اصناف، گفت: فعالیت چراغ خاموش اصناف شرایط کرونا در گیلان را سخت تر می کند.

به گزارش گیلانستان، حسن رخشاد با اشاره به عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی از سوی برخی اصناف و حتی پارک‌ها، اظهار کرد: مشاهده این موارد با توجه به روند صعودی کرونا در استان گیلان بسیار تأسف بار است.

وی با بیان اینکه در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی همه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ باید تعطیل باشند، افزود: متأسفانه طی روزهای گذشته شاهد بودیم برخی از مشاغل به صورت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه می‌دهند که قطعاً این می‌تواند خطرناک باشد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به کاهش رعایت دستور العمل های بهداشتی و بر لزوم استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: شهروندان باید بدانند که تیم‌های مراقبتی و درمان و پرستاران طی یک سال گذشته با تلاش و همت جهادی بدون لحظه‌ای استراحت در جهت درمان بیماران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برای کم کردن کار کادر درمان و پرستاران با جدیت و دقت بیشتری دستور العمل ها را رعایت کنند، ادامه داد: برگزاری دورهمی های خانوادگی از مهم‌ترین عوامل انتشار و انتقال این ویروس است شهروندان باید از برگزاری هر گونه دورهمی پرهیز کنند.

رخشاد تنها راهکار قطع چرخه کرونا را مشارکت مردم با مسئولان و رعایت دستور العمل ها عنوان و اضافه کرد: موج چهارم کرونا با توجه به اینکه از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی با سایر موج‌ها متفاوت‌تر و خطرناک‌تر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ابتلای یک نفر از اعضای خانواده به ویروس کرونا در موج چهارم کل خانواده را درگیر می‌کند، افزود: این روند فاجعه بزرگی می‌تواند رقم بزند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه همچنان تعداد بستری‌های کرونایی استان هزار و ۴۸ بیمار است، گفت: از این تعداد ۱۹۲ نفر طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بد حال کرونایی نیز به ۱۳۴ نفر رسیده است، ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران بد حال کرونا در تخت‌های خالی بخش مراقبت‌های ویژه نیز با مشکلاتی رو به رو هستیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار