کد خبر : 105022
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402- 41: 12

لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های گیلان

لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های گیلان

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در یک ماه گذشته ۴۰ کیلومتر معادل هشت درصد انهار و سردهنه‌های کشاورزی در گیلان با استفاده از ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در شهرستان‌های مختلف استان لایروبی شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان پیش از ظهر امروز در بازدید از سد سفیدرود و در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به لایروبی انهار در گیلان اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۴۰ کیلومتر معادل هشت درصد انهار و سردهنه‌های کشاورزی در گیلان با استفاده از ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در شهرستان‌های مختلف استان لایروبی شده است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به تلاش برای لایروبی ۵۰ کیلومتری انهار در گیلان گفت: بیشترین عملیات لایروبی انهار تا به امروز در شهرستان آستانه اشرفیه به میزان ۱۱ کیلومتر انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تسهیل در آبرسانی به مزارع با افزایش سرعت و حجم آب در مسیر انهار کشاورزی تا مزارع و جلوگیری از هدررفت آب در مسیر رسیدن به شالیزار‌ها از مزایای لایروبی انهار و سردهنه‌های کشاورزی است.

خرمی نقش لایروبی انهار در کاهش مصرف آب در فصل زراعی را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: هرساله و در آستانه فصل زراعی، کار لایروبی انهار و رودخانه‌ها در گیلان انجام می‌شود زیرا این امر نقش مهمی در کاهش مصرف آب در فصل زراعی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار