کد خبر : 76072
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400- 41: 10

ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام به ثبت رسید

ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام به ثبت رسید

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه‌ای به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت «منظر فرهنگی ماسوله» را در فهرست میراث جهان اسلام اعلام کرد.

به گزارش گیلانستان، شهر تاریخی ماسوله که قدمتش به قرن هشتم هجری قمری (بیش از ۷۰۰ سال قبل) می‌رسد با ساختار پلکانی در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، در همین راستا و تحقق این مهم جمعی از فعالان اجتماعی با هشتک #ماسوله_را_ثبت_جهانی_کنید این درخواست را در فضای مجازی ترند کرده‌اند.

روز گذشته نیز سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نیز از حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در تابستان و پاییز سال آینده خبر داده و اظهار امیدواری کرده بود که با حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت مسئولین محلی در کنار یکدیگر شاهد رقم خوردن این اتفاق تاریخی برای استان گیلان باشیم.

حالا دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه‌ای به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت پنج اثر فرهنگی و تاریخی کشورمان را در فهرست میراث جهان اسلام اعلام کرد.

 امروز نام «منظر فرهنگی ماسوله» در کنار «منظر فرهنگی قلعه الموت»، «مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام»، «مجموعه تاریخی بسطام»، و «گنبد علویان همدان» به عنوان پنج اثری هستند که دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو آن‌ها را در فهرست میراث جهان اسلام قرار داد.

آیسسکو (ICESCO) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار