کد خبر : 69705
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت سه قوه است

مبارزه با فساد و حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت سه قوه است

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اولویت حل مشکلات معیشت مردم گفت: مبارزه با فساد یک اصل است و سه قوه محکوم به موفقیت در این حوزه هستند.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با توجه به شاخصه‌ها و ظرفیت‌های وزرا، بررسی صلاحیت‌ها را انجام و به آن‌ها رای اعتماد داد البته برخی مسائل برای ما به عنوان شاخص مطرح بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: در روند بررسی، اعتقاد واقعی به مبانی اسلام و مسئول‌بودن در حوزه‌های کاری مربوطه، مهارت، شناخت کافی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور، استفاده به‌موقع از این ظرفیت‌ها و توانمندی وزرای پیشنهادی را مورد بررسی و تاکید قرار دادیم.

فرخی میکال با بیان اینکه بررسی وزرا با توجه به اصل نظام شایستگی و شایسته‌سالاری انجام شد گفت:  داشتن دانش در همه حوزه‌ها حائز اهمیت بوده و اینکه فرد بتواند به‌موقع از این دانش استفاده کند و ادراک درست نسبت به مسائل داشته باشد و در زمان مقتضی تصمیم درست بگیرد مورد توجه بود.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس کارآیی و اثربخشی را حلقه مفقوده نظام اداری دانست و افزود: اکثر مدیران در سطح وزارتخانه و سطوح عالی‌تر و پایین‌تر به دنبال کارایی هستند از این رو اگر فردی به هر اندازه تلاش و پیگیری کند اما اهداف سازمان را خوب نشناسد به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی و تعهد مجلس و قوه قضاییه در این زمینه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم هر جا که فساد باشد در آنجا به هیچ وجه رشد ایجاد نمی‌شود بنابراین مقوله مبارزه با فساد یک اصل است و سه قوه محکوم به موفقیت در این حوزه هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه موضوع حفظ جان مردم، مبارزه با کرونا و معیشت مردم در اولویت است، افزود: طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی نیز مطرح شده لذا هر کشوری که بتواند امنیت غذایی خود را افزایش دهد در سطح بین‌الملل موفق‌تر خواهد بود.

فرخی میکال با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی باید صرفه اقتصادی داشته باشد تصریح کرد: قیمت‌گذاری و تقویت بخش خصوصی از طریق خود کشاورزان در این حوزه بسیار اهمیت دارد و باید فضای کسب و کار در حوزه کشاورزی در طرح مذکور را به جایی برسانیم که پس از تولید محصول شاهد ارزش اقتصادی خوبی باشیم‌

وی گفت: گیلان قطب محصولات کشاورزی است اما متاسفانه در سنوات گذشته به آن توجه نشد و صنعت ما از دست رفت و کشاورزی ما نسبت به سایر استان‌ها توفیق زیادی پیدا نکرد؛ باید در محورهای کشاورزی که بالاترین عامل توسعه در استان هستند و همچنین در حوزه گردشگری به وضعیت بهتری برسیم.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به وضعیت احیا و تجهیز دو بیمارستان سیدالشهدا و ۲۲ آبان لاهیجان و همچنین بیمارستان غدیر سیاهکل گفت: بهداشت همواره مقدم بر درمان است و اگر در این حوزه کارهای درست انجام شود یقیناً هزینه‌ها در حوزه درمان نیز کمتر هزینه می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: با پیگیری‌های انجام شده، آمدن بازرسان ویژه وزیر به شهرستان‌ها و بازدید از این مناطق، حدود ۸٫۵ میلیارد تومان برای دو بیمارستان مذکور اختصاص داده شد و سایر کارها نیز در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم مسیر احیای بیمارستان‌ها را بیشتر فراهم کنیم.

فرخی میکال لاهیجان را قطب درمان شرق گیلان و نیازمند توجه ویژه دانست و گفت: برای بیمارستان سیاهکل هم پیگیری‌های لازم انجام شد و بخش‌های آن تجهیز شد و پزشکان متخصص آمدند و دستگاه سونوگرافی و تجهیزات لازم هم گرفته شد و واحد‌های گوش، حلق و بینی آن باید راه‌اندازی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به چین سوم برداشت چای و دغدغه‌های کشاورزان و چایکاران در این حوزه خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها و دغدغه‌های چایکاران را اعلام کردیم چراکه هزینه‌های کارگری با قیمت تضمینی که دستوری است، پاسخگوی هزینه‌های چایکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر چای با صرفه اقتصادی همراه نباشد خطر نابودی باغات چای و تبدیل آن‌ها به ویلا وجود دارد و این خطر بزرگی برای حوزه چای‌خیز است؛ بنده نیز پیشنهاد بورس چای را دادم و خیلی مقاومت‌ها شد اما سرانجام مصوب شد که چای را به سمت بورس ببریم و مقدمات این بحث باید فراهم شود.

فرخی میکال با اشاره به وضعیت احداث سد گولک دیلمان گفت: در سال ۹۹ از محل اعتبار نمایندگان، ۵ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد و از طریق وزارت نیرو نیز نامه برگزاری مناقصه را گرفتیم و به استان ابلاغ شد و در اسرع وقت باید مناقصه برگزار شود تا جاده و تونل سد آغاز شود و میزان اعتبار بیشتری در سال آینده گرفته شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار