کد خبر : 79095
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401- 57: 12

متقاضیان تاکسی گردشگری در گیلان مورد حمایت تسهیلاتی قرار می گیرند

متقاضیان تاکسی گردشگری در گیلان مورد حمایت تسهیلاتی قرار می گیرند

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تاکید بر ضرورت توسعه بخشی به گردشگری استان اعلام کرد: متقاضیان ایجاد شرکت‌های تاکسی گردشگری مورد حمایت تسهیلاتی این اداره کل قرار خواهند گرفت.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با فروکش کردن وضعیت کرونا دروازه های شهر به سوی گردشگران داخلی و خارجی گشوده شده و اینک زمان نیازسنجی برای توسعه گردشگری پایدار است که در این راستا راه اندازی شرکت های ارائه دهنده تاکسی گردشگری در همه شهرستان های استان مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر یکی از این شرکت ها با همکاری صنف تاکسیرانی در شهرستان لاهیجان مجوز دریافت کرد و آغاز بکار کرد و کارهای مجوز شرکت تاکسی گردشگری در رشت نیز رو به اتمام است اما در نظر داریم این شرکت ها در همه شهرهای استان به همراهی یک راهنمای گردشگری فعال شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه رانندگان تاکسی گردشگری برای ارتباط با گردشگران خارجی باید مسلط به زبان انگلیسی نیز باشد، ادامه داد: بایستی نیازها و ضرورت های گردشگران اعم از خارجی و یا داخلی بررسی شود و تمام ضرورت هایی را که یک گردشگر در محل زندگی خود بدان نیاز داشته و یاحتی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد؛البته این حساسیت برای گردشگران خارجی بیشتر است زیرا زبان ،فرهنگ و محیط تازه گردشگر را آسیب پذیر و شکننده می کند  و الزامی است که یک چتر حمایتی برای گردشگر در نظر گرفته شود.

جهانی گفت: ” تاکسی گردشگری” به سکانداری رانندگانی امین و آموزش دیده در خصوص گردشگری و شاخه های مرتبط با آن یکی از مولفه های این چتر حمایتی است که می تواند سفری خوش و خاطره انگیز را برای گردشگر رقم بزند.

پیشتر روز یکشنبه هفته جاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از موافقت با صدور مجوز دومین تاکسی گردشگری در جریان برگزاری کمیسیون صدور مجوز فعالیت تأسیسات گردشگری استان خبر داد.

بیش از سه هزار و ۲۵۰ تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و این استان با برخورداری از حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و برخورداری از ظرفیت جاذبه اکوتوریسم چون کوهستان ،جنگل ،دریا همواره یکی از مقاصد بارز گردشگری کشور محسوب می شود؛ بطوریکه تنها در نوروز ۱۴۰۱ این استان میزبان ۷میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر بود.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار