کد خبر : 101594
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402- 48: 12

محورهای کوهستانی گیلان برفی و لغزنده است

محورهای کوهستانی گیلان برفی و لغزنده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از بارش برف در محورهای مناطق کوهستانی استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی نیک‌فهم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر برف محورهای کوهستانی استان شامل؛ اسالم به خلخال، پونل به خلخال و سیاهکل به دیلمان را سفیدپوش کرده‌است.

 

وی افزود: هم اکنون تمامی راه‌های گیلان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد اما رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی استان تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار دهند.

 

نیک‌فهم با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی در استان اضافه کرد: ۵۴۲ راهدار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار برای خدمات‌رسانی در طرح زمستانی در جاده‌های استان فعال شده‌اند ضمن اینکه ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در این طرح به کار گرفته شد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضوانشهر نیز گفت: تمامی محورهای کوهستانی این شهرستان برفی و لغزنده است، رانندگان وسائط نقلیه نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

یونس هوشمندپور اظهار کرد: به دلیل تغییرات ناگهانی جوی و بارش برف در جاده‌های کوهستانی رضوانشهر و پره‌سر، هم اکنون با استقرار اکیپ‌های راهداری، تمامی محورهای کوهستانی باز و تردد با استفاده از زنجیر چرخ انجام می شود.

 

وی بیان کرد: جاده پونل به خلخال از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس پوشیده از برف است و هم‌اکنون شاهد تداوم بارش‌ها در این محورهای کوهستانی هستیم.

 

هوشمندپور ضمن هشدار به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، گفت: وسائط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و سایر موارد ایمنی مجهز کنند و در صورت امکان از سفرهای غیرضرور و توقف در حاشیه جاده‌ها پرهیز نمایند.

 

بارش‌های شدید باران در گیلان

 

کارشناس هواشناسی گیلان نیز گفت: بیشترین بارش‌های ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان آستارا با ۹۶ میلیمتر، حویق ۸۵ و ایستگاه کشاورزی رشت ۴۰ میلیمتر ثبت شده‌است.

 

رضا باقری اظهار کرد: سامانه بارشی و سرد همراه با بارندگی و وزش باد شدید تا خیلی شدید و بارش برف در ارتفاعات، امروز نیز در گیلان فعال است و به تدریج از عصر و اواخر وقت امشب از استان خارج می‌شود.

 

وی بیان کرد: ییلاقات اسب وونی تالش با صفر درجه سلسیوس و شهرستان رودسر با ۱۵ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته را به خود اختصاص داده اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

 

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی غالبا نامناسب است.

 

نقشه‌های هواشناسی گیلان نشانگر ورود سامانه بارشی و سرد به استان است که در پی آن از فردا (دوشنبه) شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف و کاهش دما خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار