کد خبر : 63806
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399- 50: 16

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان:

هنرمندان بسیجی‌ نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های هنری در گیلان دارند

هنرمندان بسیجی‌ نقش مهمی در پیشبرد فعالیت‌های هنری در گیلان دارند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان گفت: هیئت اندیشه‌ورزان متشکل از افراد متخصص حوزه‌های مختلف هنری بوده که در پیشبرد فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان گیلان نقش دارند.

به گزارش گیلانستان، روح‌الله قمری درباره ایجاد اشتغال برای هنرمندان بسیجی اظهار داشت: بسیج هنرمندان گیلان در زمینه ایجاد اشتغال علاوه بر ارائه سفارش کار به هنرمندان و تولیدات هنری توسط آن‌ها در حوزه هنر صنایع‌دستی برنامه‌‌های آموزشی و نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی  برگزار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها می‌تواند کمکی هر چند کوچک برای اقتصاد هنرمندان صنایع دستی باشد افزود: در راستای ایجاد اشتغال، رایزنی‌هایی با سازمان‌ها و ادارات مانند بهزیستی، اداره‌کل زندان‌ها و سایر مجموعه‌ها که دارای ظرفیت‌هایی‌ برای اتصال هنرمندان هستند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم از منابع موجود و ظرفیت ادارات و سازمان در جهت بهره‌برداری برای هنرمندان استفاده کنیم گفت: ویروس کرونا آسیب جدی به فعالیت‌های هنرمندان وارد کرده و بخش زیادی از فعالیت آن‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان ابراز داشت: برگزاری جشنواره‌ها، اجراهای هنری و تئاتر با حضور مخاطبین از فعالیت‌های هنرمندان بوده و جنبه درآمدی دارد که با توجه به شیوع کرونا این فعالیت‌ها بسیار محدود شده است.

وی گفت: هنرمندان بسیجی که در رشته‌های مختلف هنری، ادبی و صنایع دستی در سطح استان فعالیت می‌کنند با توجه به علاقه‌مندی و توانایی خود به کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌های استان مراجعه کرده و پس از ثبت نام عضو بسیج هنرمندان می‌شوند؛ از این طریق بانک‌های اطلاعاتی از هنرمندان بسیجی در سطح استان تشکیل می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان متشکل از ۱۰ انجمن فیلم، انجمن نمایش و تئاتر، انجمن سرود و موسیقی، انجمن عکس، انجمن ادبیات، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن شعر، انجمن خوشنویسی، انجمن صنایع دستی و انجمن پویانمایی و انیمیشن است.

قمری درباره فعالیت انجمن‌ها اظهار داشت: فعالیت همه انجمن‌ها به صورت تخصصی بوده و با توجه به زمان و موقعیت‌های مختلف در عرصه‌های متفاوت از هنرمندان متخصص هر حوزه برای فعالیت در آن عرصه بهره برده و از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های اندیشه‌ورزان خاطرنشان کرد: هرکدام از انجمن‌ها شورایی دارند که شوراها متشکل از هنرمندان بسیجی و جمعی از هیئت اندیشه‌ورز است که فعالیت سازمان‌ را به صورت کلی پیش برده و لذا افراد متخصص هر حوزه اعضای هیئت اندیشه‌ورز را تشکیل می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان درباره برنامه‌های این مجموعه برای سال نو عنوان داشت: برای سال نو اقداماتی در دستور کار است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در حوزه صنایع دستی و کمک به اقتصاد هنرمندان حوزه صنایع‌دستی اشاره داشت.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های برگزاری این نمایشگاه در چند شهرستان گیلان در حال انجام است افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های لازم انجام می‌شود؛ عملیاتی کردن اجرای نمایشگاه‌ها منوط به وضعیت کرونایی شهرستان‌ها در ایام در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه است.

قمری ابراز داشت: با بسیج صدا و سیما رایزنی‌هایی برای تولیدات هنری در ایام نوروز انجام شده و در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم همچنین برنامه‌های مختلفی برای انجمن‌های بسیج هنرمندان در نظر گرفته شده که در ایام نوروز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار