کد خبر : 104434
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402- 53: 12

سید امیرحسین علوی در گفتگو با گیلانستان:

چالش بزرگ بنده در شهرداری رشت تقابل با جریان‌های فساد بود/ تلاش کردند تا در انتخابات حذف شوم

چالش بزرگ بنده در شهرداری رشت تقابل با جریان‌های فساد بود/ تلاش کردند تا در انتخابات حذف شوم

نامزد انتخابات رشت و خمام با بیان اینکه ردپای فساد در مدیریت شهری وجود دارد گفت: چالش بزرگ بنده در حوزه مدیریت شهرداری رشت تقابل با جریان های فساد بود.

سید امیرحسین علوی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان برنامه های مد نظر خود به منظور احقاق حقوق موکلان را در صورت ورود به مجلس ارائه کرد که بخش اول این گفت و گو در ذیل آمده است.

 

* “تغییر” مطالبه لایه های مختلف جامعه است

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور بنده در این دوره انتخابات مجلس امر برنامه ریزی نشده از گذشته بود، اظهار کرد: همراهی دوستان، توصیه و درخواست جمعی از بزرگان و نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرمان سبب شد یک مرتبه دیگر به حضور در انتخابات فکر کنم و امروز خوشحالم از اینکه در عرصه انتخابات حضور دارم.

 

علوی اضافه کرد: از این بابت خوشحال هستم که توانستیم یک مطالبه و امید جدید در تغییر جامعه خودمان ایجاد کنیم و فکر می کنم این مطالبه لایه های مختلف اجتماعی جامعه امروز ما است.

 

*  تجربه ۲ بار رد و ۲ بار تایید صلاحیت، منجر به پختگی لازم می‌شود

 

وی در پاسخ به پرسش دو مرتبه رد و تایید صلاحیت خود برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آنچه فکر می کنم، این است که خدا خواست تجربه سید امیرحسین علوی در این موضوع و فعالیت های سیاسی اجتماعی تکمیل شود زیرا اعتقاد دارم اگر علوی این تجربه را کسب نمی کرد شاید به آن نقطه پختگی لازم در فضای سیاسی اجتماعی نمی رسید.

 

* جریان هایی تلاش کردند تا در این انتخابات حذف شوم

 

شهردار سابق رشت با اشاره به وجود نیروهای دلسوز با چشمان باز، آگاه و هوشیار در نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: نیروهای دلسوز انقلاب تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا از سرمایه های این کشور به درستی حفاظت و صیانت کنند و این را در موضوع خود بسیار مشاهده کردم.

 

علوی به دست های پشت پرده برای حذف خود در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: به طور حتم جریان هایی تلاش کردند تا علوی را در عرصه انتخابات مجلس حذف کنند اما آنچه سبب شده امروز خدمت مردم در عرصه انتخابات باشم، لطف پروردگار و کمک افراد دلسوز در این مملکت است.

 

* رد پای فساد در مدیریت شهری رشت

 

عضو سه دوره شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه رد پای فساد در حوزه مدیریت شهری موجود بود و هنوز هم هست، اذعان کرد: چالش بزرگ بنده در حوزه مدیریت شهرداری تقابل با جریان های فساد بود.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال باورتان می شود در یک پروژه از دریافت مبالغ عمرانی، خسارت ها و جرایمی که اتفاق افتاده و همچنین بابت پروژه ای که هنوز به درستی کار نمی کند، ۴ مرتبه دریافت وجه از شهرداری کردند یا در پروژه پیاده راه چه خسارت های هنگفتی امروز به شهرداری و مردم این شهر تحمیل می شود.

 

علوی با اشاره به اینکه بسیاری از جریان های پشت پرده فساد ، به سرحلقه هایی وصل هستند که در انتخابات به خوبی همدیگر را پیدا می کنند، اظهار کرد: جریان های پشت پرده در حال فراهم کردن یک پوشش عالی بعد از این برای خودشان هستند.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حلقه های فسادی که شما امروز رد پا و تصاویرشان را در جایگاه های مختلف می بینید، اوج تقابل را با بنده در حوزه کار شهرداری داشتند و از این بابت خوشحالم که مدت یک سال صادقانه برای مردم این شهر خدمت و با فساد مقابله کردم.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام دادم تا پروژه های زیرساختی و عمرانی شهر رشت دوباره جان بگیرد و آغاز شود، تصریح کرد: امروز بخشی از تلاش های انجام شده در حوزه مدیریت شهری رشت را مشاهده می کنید که در حال اجرا است.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار