کد خبر : 103867
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402- 07: 23

حجت الاسلام سعید مهدوی:

کاج و کاج صفتان، مضر برای ایران و گیلان/ فرصت عرض اندام به کاج صفت‌های خنثی ندهیم

کاج و کاج صفتان، مضر برای ایران و گیلان/ فرصت عرض اندام به کاج صفت‌های خنثی ندهیم

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان گفت: به کاج صفت‌های خنثی سیاسی و مدیریتی فرصت عرض اندام ندهیم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی گیلان در یادداشتی نوشت:

 

درخت کاج درختی زیبا و همیشه سبز در همه فصول گرم و سرد است اما درعین زیبایی ظاهری، بسیار برای طبیعت ایران خصوصا طبیعت استان گیلان خطرناک است.

 

البته در این نوشتار هدف اصلی شباهت بسیار جالب و نزدیک بخشی از عناصر سیاسی و مدیریتی با این نوع درخت می‌باشد که مانند درخت کاج ظاهر جذاب و زیبا و موجه دارند و به همین دلیل در همه فصول سیاسی و همه دوره حکمرانی سرد و گرم وسیاه وسفید همیشه حضور دارند ولو اینکه مانند درخت کاج بسیار مضر و زیانبار هستند .

 

و چنان‌که درخت کاج  خاک اطراف خود را برای رشد گیاهان دیگر، سمی و نامناسب می‌کنند، آن‌ها مانع رشد دانه‌های گیاهان دیگر نیز می‌شوند. درست مثل آدم های خنثی و بی‌طرف که در هر زمان جلوی رویش نیروهای تحول خواه و آرمانگرا را (با تعابیر همچون تندرو و خشونت گرا و…با ظاهر اخلاقی و بعضا معنوی)، می گیرند.

 

کاج صفتان همیشه سبز عالم سیاست و مدیریت مانند کاج ها ، میوه و ثمره مفید ندارند . و بخاطر عافیت مداری و منفعت گرایی شخصی جسارت اصلاح‌گری‌ ندارند و از پرداخت هزینه برای یک حرکت انقلابی اجتناب می کنند.

 

در زمان فتنه ها کناره گزین و ساکت هستند و در دوران رقابت برای کسب قدرت ، حاضر یراق هستند .

 

اینان علف هرز نیستند که باغبانان آنها را وجین کنند و از بین ببرند بلکه بسیار وجیه و زیبا و تزئینی هستند. و به همین خاطر در خانه ها بخصوص در خانه های بزرگ فرصت جلوه گیری دارند . درست مثل سیاسی ها کاج صفت!

 

کارشناسان می‌گویند: کاج ها به دلیل برگ‌های سوزنی، سطح کمتری را پوشش داده و قدرت تصفیه هوا و ساخت اکسیژن در حد صفر می‌باشد. درست مثل کاج صفت ها که نمی‌توانند هوای تازه را به جریان انقلابی وارد نمایند. البته از نظام و انقلاب نهایت استفاده را می‌برند اما کمترین بهره را به نظام و انقلاب می رسانند .

 

عده ای از محققان در امر جنگلبانی می‌گویند درخت کاج خاک پیرامون خود و زیر درخت را اسیدی کرده و مانع از رشد گونه‌های دیگر گیاهان می‌شود. تولید این اسید به حدی زیاد است که برای کاشت درختان دیگر به غیر از درخت کاج باید محل کاشت کاج را تا عمق چهار متر خاک برداری کنند. وکاج صفت های عالم سیاست و مدیریت همچنین خصایص را در فضای سیاسی _ فرهنگی و اجتماعی یک جامعه انقلابی ، را دارند و چنان فضای را برای رویش های انقلابی و آرمانگرا تنگ می‌کنند که مخالفان و معاندین انقلاب اسلامی توانایی این نوع مقابله را ندارند.

 

و حالیا که از باب حسن تصادف هفته درختکاری با انتخابات اسفند ماه در تقارن هم انجام می گیرد لازم است مردم مومن و ولایتمدار گیلان ، بخاطر ایران و گیلان عزیزمان، درخت مضر به طبیعت و محیط زیست گیلان یعنی درخت کاج رو نکاریم و به کاج صفت های خنثی سیاسی و مدیریتی فرصت عرض اندام ندهیم .

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار