کد خبر : 101700
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402- 00: 21

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

کاهش محسوس دما در گیلان/پیش بینی کولاک در ارتفاعات

کاهش محسوس دما در گیلان/پیش بینی کولاک در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی گیلان، از تقویت جریانات سرد شمالی و برودت هوا خبر داد و گفت: طی دوشنبه به ویژه کاهش محسوس دما در مناطق مختلف استان مورد انتظار است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس امروز، ۲۶ آذرماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان، اظها کرد: از بعدازظهر امروز تا فردا، ٢۶ و ٢٧ آذرماه با ورود و فعالیت سامانه بارشی و موج هوای سرد در منطقه، شرایط برای بارش و کاهش دما در استان فراهم می شود.

 

وی افزود: طی این مدت ابرناکی و مه آلود شدن هوا و بارش باران شدید و خیلی شدید، وزش باد شدید، رعد و برق و در ارتفاعات بارش شدید برف پیش بینی می شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: با تقویت جریانات سرد شمالی و برودت هوا، به ویژه طی دوشنبه کاهش محسوس دما در مناطق مختلف استان مورد انتظار است.

 

دادرس با بیان اینکه برای برخی مناطق استان به ویژه سواحل و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید نیز پیش بینی می شود، گفت: به سبب شدت بارش ها، آبگرفتگی، بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش زمین، شکستن و سقوط درختان و خسارت به سازه ها و ابنیه مورد انتظار است.

 

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود تمهیدات لازم جهت اجتناب افراد و اشخاص از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی لحاظ شود؛ همچنین به سبب اختلال در تردد و آبگرفتگی، از رفت و آمدهای غیر ضروری در جاده ها، معابر و خیابان ها اجتناب شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان یادآور شد: با توجه به بارش برف در نواحی کوهستانی استان، توصیه می شود رانندگان از تردد غیر ضروری در جاده های کوهستانی استان و گردنه های مواصلاتی به استان های مجاور اجتناب کنند و در صورت ضرورت، تجهیزات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان، کولاک و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می شود؛ بنابراین از صعود به ارتفاعات استان و جابجایی عشایر کوچ رو جدا خودداری شود. کشاورزان به ویژه دامداران، گلخانه داران و مرغداری ها تمهیدات لازم را برای مواجه شدن با شرایط بارشی و برودت هوا به عمل آورند.

 

دادرس دریا را طی این مدت مواج و طوفانی دانست که برای فعالیت های دریایی و صیادی نامناسب و مخاطره آمیز است و یادآور شد: تغییرات احتمالی در پیش بینی ها به سبب تغییر در نقشه های هواشناسی، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار