کد خبر : 86615
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

۴۷ مکان ورزشی تجهیز، بازسازی یا تکمیل شد

۴۷ مکان ورزشی تجهیز، بازسازی یا تکمیل شد

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: امسال با منابع سفر و نیز اعتبارات دستگاهی ۴۷ مکان ورزشی در استان تعمیر، تجهیز، بازسازی و استانداردسازی شد.

به گزارش گیلانستان، جهانبخش آرمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به کمبود اماکن و سرانه ورزشی در گیلان، اولویت اصلی این اداره تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، تعمیر، تجهیز، بازسازی و استاندارد سازی بود و تا کنون در این راستا توانستیم بخشی از پروژه های نیمه تمام و یا دچار کمبودهای جدی را تکمیل و راه اندازی کنیم.

 

وی افزود: با همت دولت سیزدهم در ۱۰ ماه گذشته برای تکمیل این پروژه‌ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و نیز اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

 

آرمان عنوان کرد: هم‌اینک در استان گیلان ۴۹۹ مکان ورزشی متعلق به اداره ورزش وجوانان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۹ مجموعه ورزشی روباز و ۳۱۰ مورد نیز سرپوشیده است.

 

وی گفت: با توجه به آمار فضاهای ورزشی موجود و تکمیل و تجهیز اماکن و پروژه‌های ورزشی که افتتاح شده، سرانه ورزشی گیلان به حدود ۶۳ سانتی متر مربع رسیده که امیدواریم با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بتوانیم این میزان را افزایش دهیم.

 

این مسئول ورزشی  تصریح کرد: با این وجود گیلان همواره جزو استان‌های برتر در تعداد ورزشکاران سازمان یافته بوده و هم‌اکنون نیز با داشتن نزدیک به ۹۵ هزار ورزشکار سازمان یافته جزو پنج استان برتر کشور است.

 

افتتاح پنج طرح ورزشی در دهه فجر

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر امسال نیز بیان کرد: بیش از ۷۰۰ مسابقه، همایش و جشنواره فرهنگی، ورزشی، عمرانی و جوانان در دهه فجر امسال در گیلان اجرا می‌شود که افتتاح پنج طرح عمرانی ورزشی با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار یکی از مهمترین آنهاست.

 

وی گفت: فاز اول چمن طبیعی و سکوی تماشاگران ورزشگاه شهید عضدی رشت، زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی سیاهکل و سه سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای کلسر، چمثقال و گوراب زرمیخ صومعه‌سرا در دهه فجر ۱۴۰۱ بهره برداری می‌شود.

 

آرمان خاطرنشان کرد: همچنین گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و بازنشستگان ورزش و شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن از مهمترین برنامه‌های این هفته است که همزمان در تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرهای گیلان برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: افتتاح ۱۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای مختلف گیلان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، برگزاری مسابقات ملی مینی فوتبال محلات (جام ایرانیان)، همایش ورزش صبحگاهی(صبح و نشاط) با پخش زنده از شبکه سه، نشست خبری با اصحاب رسانه، مسابقات بین‌المللی شطرنج کاسپین کاپ، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره استعدادیابی رایگان در پایگاه قهرمانی، جشنواره های بومی محلی در روستاها و شهرهای مختلف از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خاتمه گفت: با توجه به اینکه این اداره کل مسئولیت دبیرخانه حوزه جوانان را بر عهده دارد در دهه فجر امسال پنج مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرهای رشت و تالش افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار