کد خبر : 72394
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400- 03: 15

رئیس اتاق اصناف گیلان:

۹۰ درصد فضای نمایشگاهی گیلان در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد

۹۰ درصد فضای نمایشگاهی گیلان در اختیار تولیدکنندگان استان قرار گیرد

رئیس اتاق اصناف استان گیلان گفت: با توجه به حمایت از تولیدکنندگان این استان ۹۰ درصد فضای نمایشگاه‌های گیلان باید در اختیار این تولیدکنندگان قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، جلال الدین محمد شکریه روز پنجشنبه اظهار داشت: متاسفانه نمایشگاه ها در گیلان، فضای کمی را در اختیار تولیدکنندگان این استان قرار می دهند که انتقاد و مخالفت خود در خصوص نحوه برگزاری و چگونگی تخصیص غرفه ها را به استانداری و شرکت نمایشگاه های گیلان اعلام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های تخصصی استانی باید با حضور تولیدکنندگان داخلی برگزار شوند اما هنگام برپایی این نمایشگاه ها، خلاف آن را شاهدیم و کالاهای بی کیفیت برای فروش در آن عرضه می‌شوند که درآمد و پول استان را روانه سایر مناطق کشور می‌کند.

وی با بیان این که حضور غیر گیلانیان در نمایشگاه تخصصی استان و شیوه تخصیص غرفه ها موجب نارضایتی تولیدکنندگان استان شده  افزود:  اتاق اصناف نیز در این خصوص، مکاتباتی را با استانداری و سازمان صمت انجام داده است.

رئیس اتاق اصناف گیلان خاطرنشان کرد: براساس تقویم مصوب سازمان توسعه و تجارت ایران و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، موظف به برگزاری حدود ۴۰ عنوان نمایشگاه در طول سال هستیم که کمتر از پنج درصد این نمایشگاه ها، به مبلمان اختصاص دارد.

شکریه به ظرفیت بالای تولید مبلمان در گیلان اشاره و اظهار کرد: چرا در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از تولیدکنندگان استان دعوت نمی‌شود و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، این در حالی است که فضای رقابتی در نمایشگاه‌های تخصصی باید بین تولیدکنندگان داخلی باشد.

وی تصریح کرد:  وقتی ۱۰ تا ۲۰ درصد غرفه ها را به تولیدات استان اختصاص می‌دهیم، دیگر رقابتی ایجاد نمی‌شود و کالای دیگر استان‌ها که از کیفیت چندان مطلوبی نیز برخوردار  نیست ، در این نمایشگاه‌ها عرضه و به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتاق اصناف گیلان ابراز امیدواری کرد، مسئولان ارشد استان  برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برپایی نمایشگاه‌ها، توجه ویژه ای داشته باشند تا محصولات این استان بیشتر در معرض دید و فروش قرار گیرد.

در شهرستان رشت حدود ۳۵ هزار واحد با پروانه بهره برداری در شغل ها و حرفه های مختلف مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار