کد خبر : 103847
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402- 13: 19

محمد مهدی سرگل عنوان کرد:

خزانه گیلان در مسیر نابودی/ گنج گیلان برنج، رنجِ بی دسترنج!

خزانه گیلان در مسیر نابودی/ گنج گیلان برنج، رنجِ بی دسترنج!

تصمیم سازان و تصمیم گیران با واردات بی‌رویه برنج خارجی که به هیچ عنوان کیفیت برنج ایرانی را ندارد صورت مسئله را پاک کرده و عملا مدیریت را رها نمودند.

به گزارش گیلانستان، محمدمهدی(حجت) سرگل کارشناس حوزه انرژی و فعال سیاسی اجتماعی با اشاره به مشکلات برنجکاران استان اظهار کرد: فرهنگ غنی گیلان، “ توم جار “ را خزانه می‌نامد تا ثابت کند که برنج سرآمد کشاورزی گیلان است؛ اما چه شد؟

 

وی با بیان اینکه کشاورزان گیلان از فروردین تا شهریور با اعتبار خود برای کاشت برنج هزینه می‌کنند خاطرنشان کرد: کشاورزان این همه مشقت را تحمل می‌کنند تا سرانجام با برداشت محصول و فروش آن ضمن پرداخت دیون خود، درآمدی کسب کنند.

 

سرگل همچنین افزود: در طی سالیان گذشته عده‌ای دلال، در زمان برداشت، با خرید و انبار این محصول شوک قیمتی را به بازار مصرف کنندگان تحمیل می کردند.

 

این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: تصمیم سازان و تصمیم گیران طبق روال به بهانه ایجاد زیرساخت و کنترل قیمت با واردات بی‌رویه برنج خارجی که به هیچ عنوان کیفیت برنج ایرانی را ندارد صورت مسئله را پاک کرده و عملا مدیریت را رها نمودند و تمام بار را بر دوش برنجکاران و خانواده کشاورزان قرار دادند.

 

سرگل ابراز نمود: متعهد می‌شویم با اصلاح رویه موجود و با برنامه‌ای مدون، کشاورزان گنج گیلان را حفظ خواهیم نمود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار