کد خبر : 84835
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401- 28: 13

رییس کل دادگستری گیلان:

ساختارهای فرهنگی با مفاهیم ارزشی سازگار باشد

ساختارهای فرهنگی با مفاهیم ارزشی سازگار باشد

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر اینکه ساختارهای فرهنگی باید با مفاهیم ارزشی سازگار باشد گفت: این فرهنگ‌هاست که در نسل‌ها روان است و اگر شکافی ایجاد می‌شود یعنی نتوانستیم فرهنگ را با مفاهیم حدید پالایش و تسهیل کنیم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام حمزه خلیلی امروز( یک‌شنبه، ۲۷ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با اشاره به مفهوم فرهنگ و شکافی که در این حوزه وجود دارد گفت: این مفهوم هم عمومیت‌دار است و هم انسانی و در واقع فرهنگ عبارت است از سنت‌ها، عادت‌ها، باورها، اعتقادات و به عقیده من روش‌ها و بینش‌ها که در مجموع مقوله‌ای سیره‌ای است.

 

 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه فرهنگ موضوعی زنده است که قابل انتقال و حرکت است افزود: این فرهنگ‌هاست که در نسل‌ها روان است و اگر شکافی ایجاد می‌شود یعنی نتوانستیم فرهنگ را با مفاهیم حدید پالایش و تسهیل کنیم.

 

 

 

وی عدم پالایش و تسهیل فرهنگ را موجب فاصله نسل جدید  با آن و ایجاد شکاف دانست و اظهارکرد: نسل جوان با این شکاف فرهنگی در برخورد با فرهنگ گذشته که حاوی مفاهیم ارزشی است، مقاومت می‌کند که امروز نیز با آن مواجه هستیم.

 

 

 

خلیلی تاکید کرد: پیوند وسیعی بین فرهنگ و ساختار وجود دارد که خود متغیر است و باید ساختارها متناسب با این مفهوم باشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ما حاوی مفاهیم ارزشی است چون فرهنگ اسلامی است اذعان کرد: پاسخ دادن به نسل جوان در شبهات را باید مورد توجه قرار دهیم. باید مفاهیم انقلابی را با ساز و کاری تبیین تا آن را در نسل جدید نهادینه کنیم.

 

 

 

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه باید به ذهن‌ نسل جوان بیش از رفتار او توجه شود تصریح کرد: رفتارها قابل تعییر است اما ذهن ماندگار است و چیزی که در ذهن ماندگار شود برای نسل جدید باورپذیر می‌شود.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه ساختارهای فرهنگی باید با مفاهیم ارزشی سازگار باشد اذعان کرد: اگر بین ساختارها و مفاهیم تفاوت باشد موجب عدم همراهی نسل جدید شده و برخی وقایع مانند حوادث امروز را رقم می‌زند.

 

 

 

خلیل با بیان اینکه باید ذهن را آماده پذیرش مفاهیمی کنیم که برای نسل جدید تبیین نشده است اذعان کرد: متاسفانه نسل جوان با مفاهیمی انس گرفته اند که از طریق فضای مجازی تبیین شده است.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید قالب‌ها برای پذیرش فرهنگ پالایش شود خاطرنشان ساخت: مفاهیم تا تعریف نشود در ساختار نمی‌گنجد. ذهن ما امروز ساختاری تبیین نشده تا مفاهیمی مانند قناعت و صرفه جویی در ساختار زندگی او شکل گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار