کد خبر : 55846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399- 07: 11

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس:

نظارت مستمری بر فعالیت شوراهای شهر و روستا وجود ندارد

نظارت مستمری بر فعالیت شوراهای شهر و روستا وجود ندارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مردم از عملکرد شوراها ناراضی هستند و کار به جایی رسیده است که می‌گویند اگر شوراها نباشند وضعیت‌شان بهتر است.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال، با بیان اینکه شوراهای اسلامی یکی از مبانی و پایه‌های تحقق حکومت مردم‌سالاری دینی در کشور هستند اظهار داشت: اکثریت مردم و شهروندان از عملکرد شوراها ناراضی هستند و کار به جایی رسیده است که می‌گویند اگر شوراها را نداشته باشند وضعیت‌شان بهتر است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس پنجمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اگر بخواهیم حوزه عملکردی و درصد موفقیت شوراها را در سال‌های اخیر مورد نقد و بررسی قرار دهیم لازم است آسیب‌هایی که در این راه مشکلاتی را ایجاد کرده هم مطرح شود.

فرخی میکال بحث تعارض منافع را نخستین آسیبی که متوجه شوراها است تلقی کرد و در تشریح بیشتر این مطلب تصریح کرد: در امر نظارت بر شوراها که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که در این مسیر نماینده‌ای برای رسیدن به منافع خود در امر بسیار مهم نظارت چشم‌پوشی‌هایی داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس آسیب دیگری که شوراها به شدت از آن متضرر شده‌اند و تبعات منفی آن متوجه مردم و شهروندان شده است را نیز برشمرد و گفت: اگر بر اساس فاکتورهای جمعیتی هر منطقه افراد دارای تخصص و تجربه لازم برای شوراها انتخاب شوند مردم هم برای انتخاب نهایی در مسیر درستی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مکانیزم‌های لازم در ورودی شوراها برای سنجش دقیق افرادی که به این حوزه عملکردی وارد می‌شوند وجود ندارد ابراز داشت: به عقیده بنده نخستین جایی که باید نظارت دقیق و تخصصی اعمال شود در ورودی شوراها است تا افرادی وارد این کار شوند که بتوانند برای مردم مثمر ثمر واقع شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه در صورت انتخاب درست اعضای شوراهای اسلامی شهر و در نهایت شهرداران بسیاری از معضلات حل و فصل می‌شوند افزود: نظارت بر فعالیت شوراها نباید مقطعی باشد بلکه برای حصول یک نتیجه کامل و منطقی این نظارت‌ها باید مستمر انجام شوند.

فرخی میکال نظارت استانداری‌ها و سازمان بازرسی بر شوراها در راستای اصلاح خروجی‌ها و کسب رضایت بیشتر مردم از فعالیت‌ شوراهای اسلامی را ضروری تلقی کرد و بیان داشت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم قوانین جدید برای دور آینده شوراها اجرایی شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار