کد خبر : 76508
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400- 10: 11

توسط رضا رسولی انجام شد؛

ابلاغ بخشنامه شماره یک انضباط اداری شهرداری رضوانشهر

ابلاغ بخشنامه شماره یک انضباط اداری شهرداری رضوانشهر

.

به گزارش گیلانستان، رضا رسولی شهردار رضوانشهر در بخشنامه ای نوشت:

معاونت،رؤسای واحدهای تابعه ، پرسنل محترم شهرداری رضوانشهر

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با ساختاری خدماتی ، اجتماعی ، فنی و اداری چابک و منضبط ، می بایست ارائه دهنده خدماتی با کیفیت ، صادقانه و در کمال احترام و سلامت به شهروندان باشد تا بتواند به رسالت اصلی و هدف نهایی خود که جلب رضایت عمومی می باشد ، عمل نماید.

بدیهی است این مهم تنها با همت و تلاش تک تک ما به عنوان خادمین مردم و متولیان این نهاد مردمی تحقق می یابد ، و کوتاهی دراین مسیر علاوه بر اینکه موجبات خسارت شهر ، شهرداری و به تبع آن کلیه پرسنل را فراهم خواهد آورد ، باعث تضییع حق الناس و عقوبت الهی نیز خواهد گردید.

در این راستا مهمترین اصل، ایجاد انضباط اداری در نهاد شهرداری است.

از آنجا که به نظر می رسد شهرداری رضوانشهر به عنوان خانه مردم ، در بسیاری از موارد فاقد حداقل استانداردهای عملکردی می باشد ، طی سلسله بخشنامه هایی با در نظر گرفتن افق زمانی ،اهداف مشخصی تعیین گردیده و همه با هم در جهت نیل به آنها در بازه زمانی مشخص شده تلاش خواهیم نمود.

بدیهی است همه این موارد به عنوان وظایف اداری به کلیه پرسنل ابلاغ گردیده و با هرگونه تخطی یا اهمال در اجرای مفاد بخشنامه قانوناً برخورد خواهد گردید.

مفاد ده گانه بخشنامه شماره یک انضباط اداری شهرداری رضوانشهر به شرح ذیل ابلاغ می گردد:

۱-امور مالی مکلف می گردد در اسرع وقت نسبت به استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) در راستای سلامت فرآیند و شفاف سازی روند ارجاع امور و برگزاری مناقصات و مزایدات اقدام نماید. حداکثر بازه زمانی ده روز برای این امر تعیین می گردد.

۲-در راستای جلوگیری از ارائه پیشنهادات و درخواستهای شهرداری به شورای اسلامی شهر در قالب نامه و بدون پشتوانه فنی ، بودجه ای و حقوقی ، واحد حقوقی مکلف می گردد حداکثر در یک بازه زمانی ده روزه نسبت به پیشنهاد ترکیب زمانبندی و نحوه تشکیل کمیسیون لوایح در شهرداری رضوانشهر اقدام نماید.

۳-با توجه به بی نظمی موجود در وصول مطالبات شهرداری رضوانشهر از مؤدیان، که موجب تعویق آنها گردیده تا جایی که برخی اسناد مالی از دهه ۷۰ تا کنون راکد مانده است ، امور مالی و درآمد موظف به اجرای دقیق و جزء به جزء آیین نامه تقسیط شهرداری می باشند.ضمنا” طرح پیشنهادی در راستای بهبود وضعیت وصول مطالبات حداکثر تا پایان سال جاری ارائه گردد.

۴-واحدهای حقوقی و درآمد مکلف می گردند نسبت به به روزرسانی و وصول کلیه مطالبات و معوقات واجد یا فاقد سند مالی شهرداری رضوانشهر ، اعم از عوارض ، آراء کمیسیون های ماده ۱۰۰و ۷۷ ،مطالبات تقسیط شده بدون سند مالی  اقساط، چک ها و سفته های سر رسید شده و برگشت خورده ی اقدام نشده و …، از طریق مذاکره فوری با مؤدیان یا اقدام قضایی جهت وصول مطالبات از طریق مجاری قانونی ، حداکثر تا پایان سال جاری عمل نمایند.

۵-امور اداری ، فناوری اطلاعات و دبیرخانه مکلف می گردند تمهیدات لازم را برای حذف مراودات کاغذی و ساختار بروکراتیک موجود و استفاده از سیستم اتوماسیون اداری حداکثر تا پایان سال جاری اقدام نمایند.از ابتدای سال ۱۴۰۱هرگونه مراودات و مکاتبات کاغذی در ساختار اداری شهرداری رضوانشهر ممنوع اعلام می گردد.

۶-ایستگاه میانی پسماند و زباله دان موجود در محوطه شهرداری رضوانشهر که علاوه بر ظاهر و بوی نامتبوع ، موجب نارضایتی همسایگان ، به خطر انداختن بهداشت عمومی و تجمع و زادو ولد سگ های بلاصاحب در محوطه شهرداری رضوانشهر گردیده است ، حداکثر ظرف یک هفته از ابلاغ این بخشنامه می بایست توسط واحدهای خدمات شهری و پسماند شهرداری رضوانشهر برچیده گردیده و مقدمات لازم جهت احداث گلخانه ی گلهای فصلی در همان مکان توسط واحد فضای سبز و راه اندازی آن از بهار ۱۴۰۱ فراهم گردد. ضمناً واحد پسماند ملزم می گردد از ابتدای سال آینده تفکیک زباله در مجموعه شهرداری رضوانشهر را به طور دقیق اجرا نماید.

۷-واحدهای شهر سازی و آتش نشانی می بایست زمینه لازم برای رعایت حداقل ضوابط آتش نشانی و استاندارد آسانسور ساختمانهای جدید الاحداث را در زمان صدور گواهی پایان کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ فراهم نمایند.

۸-واحد عمران موظف می گردد در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و مصالح ، حداقل ضوابط فنی را در لکه گیری آسفالت ، شامل ایجاد شکل هندسی منظم توسط کاتر و پی کور، رعایت حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد ، تأمین آسفالت مرغوب و حتی المقدور حمل آن توسط فلاسک آسفالت،قیر پاشی ، پخش ، تسطیح و تراکم استاندارد آن توسط غلتک مناسب اقدام نماید.

۹-دبیرخانه های کمیسیون های ماده صد و۷۷ مکلف می گردد کلیه پرونده های انباشته شده در این کمیسیون ها را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به روز نمایند تا حداکثر زمان معطلی پرونده در هر یک از این کمیسیون ها به یک ماه تقلیل یابد.

۱۰-معاونت با تشریک مساعی با واحدهای زیر مجموعه در گام اول نسبت به اخذ مصوبه و راه اندازی شورای عالی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی،تشکیل ستاد استقبال از بهار ، ساماندهی املاک و اموال شهرداری رضوانشهر ، ساختار نظارت بر عملکرد و محافظت از ماشین آلات شهرداری رضوانشهر ، راه اندازی فوری سامانه ۱۳۷ تا پایان سال جاری اقدام نماید.

موارد مذکور ، گام اول در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات در حال ارائه توسط شهرداری به مردم شریف و فرهیخته شهر بهشت ;رضوانشهر بوده و ناظر بر بهبود عملکرد داخلی این نهاد می باشد. بدیهی است برنامه های اجرائی مورد نظر شهرداری رضوانشهر در سطح شهر در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ پس از تصویب شورای محترم اسلامی شهر به اطلاع عموم همشریان خواهد رسید.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و ارائه گزارش مستمر به اینجانب بر عهده امور اداری می باشد.

ومن ا…..التوفیق

رضا رسولی

شهردار

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار