کد خبر : 71534
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

یادداشت/ ده فرمان استاندار جدید؛

از ممنوعیت حضور نمایندگان در استانداری تا انتصاب یک جوان به عنوان معاون سیاسی!

از ممنوعیت حضور نمایندگان در استانداری تا انتصاب یک جوان به عنوان معاون سیاسی!

.

به گزارش گیلانستان/ سیدمجتبی نعیمی نوشت:
دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان در اولین اقدام خود و طی دستوراتی ده گانه، خواهان اجرایی شدن موارد زیر جهت تغییر شرایط به نفع مردم استان گیلان شدند. این دستورات عبارتند از:

۱. تشکیل تیم نظارت بر انتصابات، با تاکید بر لزوم جوان‌گرایی و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت بانوان در انتخاب مدیران و معاونت‌های مربوطه، در سطح ادارات کل استان و شهرستان‌ها. این تیم موظف است علت انتصاب هر فرد را از نظر شایسته سالاری با معیارهای قابل ارزیابی، بررسی کرده و در گزارش خود بیان کند که اولا برای هر سمت اجرایی، چه گزینه‌هایی وجود داشته؟ ثانیا چرا از بین گزینه‌های موجود، فرد انتخاب شده را برگزیده‌اند؟ و ثالثا چرا مدیر قبلی را با فرد جدید، جایگزین کرده‌اند؟ این گزارش باید مدام بروزرسانی شده و از ابتدا، در اختیار همه‌ی مردم قرار بگیرد.

۲. انتصاب معاون سیاسی امنیتی استانداری از بین سه نفر از جوانان گیلانی که دارای سابقه‌ی اجرایی متناسب و حسن شهرت هستند. همچنین، انتصاب معاون عمرانی استانداری، طبق شرایط فوق.

۳. تدوین برنامه‌ی عملیاتی هر دستگاه اجرایی با حضور مدیران مربوطه و نخبگان علمی، کاری و دانشگاهی (دلیل استفاده از هر نخبه باید بطور شفاف و در معرض افکار عمومی بیان شود) ظرف سه ماه آینده متناسب با اسناد بالادستی، نیازمندی‌های استانی و تعیین شرح وظیفه هر اداره استانی و شهرستانی با اعلام زمانبندی لازم جهت تکمیل اقدامات مدنظر. همچنین دسترسی عمومی به برنامه‌ی عملیاتی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی.

۴. دستور تهیه‌ی گزارش عملکرد مدیران فعلی استان و شهرستان‌ها، و مشارکت با دستگاه قضایی استان جهت بررسی ترک فعل احتمالی‌ مدیران.

۵. تشکیل دو شورای مشورتی در سطح استانداری. شورای مشورتی اول، متشکل از همه‌ی بزرگان سیاسی جریانات همسو با دولت. شورای مشورتی دوم، متشکل از سایر جریانات سیاسی حاضر در استان، با تاکید بر استفاده از جوانان این جریانات سیاسی به عنوان حداقل نیمی از این گروه مشورتی.

۶. ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس تا آخر سال در استانداری و ادارات کل استان و دستور مقابله با هرگونه دخالت افراد غیرمرتبط در کلیه‌ی عزل و نصب‌ها. همچنین، استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی برای تحکیم استقلال مدیران در عزل و نصب‌ها.

۷. قطع حقوق مدیران شهرستانی و استانی که به هر نحوی، حوزه کاری‌شان در ارتباط با شرکتها و کارخانجات تعطیل شده‌ای‌ست که چند ماه است حقوق کارگران‌شان به تعویق افتاده. حقوق این مدیران تا زمانی که معوقات کارگران پرداخت نشده و به روال عادی برنگشته، پرداخت نخواهد شد.

۸.دستور تشکیل بانک مدیران استان در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی، ظرف سه ماه آینده، متشکل از مدیران ۲۰ سال پیش تا امروز، بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی افراد.

۹. الزام مدیران استانی و شهرستانی برای ارتباط مستمر و مستقیم با مردم، حداقل دو هفته در روز. یک روز برای حضور مردم در محل خدمت مسئولین و روز دیگر، برای حضور مسئولان در مکان‌های مختلف. همچنین لزوم تعیین چند مسیر ارتباطی با هر مدیر، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، زیر نظر مسئول روابط عمومی هر اداره.

۱۰. شناسایی جوانان مستعد، صاحب صلاحیت و کار انجام داده‌ در هر حوزه که تاکنون، به هر دلیلی جذب دستگاه‌های اجرایی نشده‌اند و آماده سازی مقدمات ضروری برای استفاده از آنها در صورت امکان.‌ بدیهی‌ست ‌اصل شفاف سازی در این مقوله نیز حکم فرما بوده و باید به طور عمومی و علنی، چرایی انتخاب هر فرد، و یا موانع عدم جذب آنها با وجود شناسایی، بیان شود.

درست متوجه شدید. این‌ها تنها چند آرزو بود. می‌دانم که خواسته‌‌ی خیلی از مردم این استان و جوانان‌شان هم هست. البته می‌توان موارد دیگری هم به این ده دستور اضافه کرد. اما تا وقتی این خواسته‌ها، در سرزمین آرزوها باشند، اتفاقی نمی‌افتد. کاش اراده‌ای بر عملی شدن این آرزوهای دست یافتنی وجود می‌داشت. چقدر حال همه‌ی ما خوب می‌شد اگر این رویاها، به واقعیت می‌پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ شنبه , 1 آبان 1400 - 0:22

(آه)آقای دکترعباسی عزیزبحرحال بااین ده ماده خودزخمهای ترکش بدنم رادرمان کردیدانگارهمه زخمهای ۳۵سال پیشم راآقای دکتر عباسی بااین پانسمانش درمان کردامیدوارم همانطوریکه فرمان دادی عملی کنید این درددل همه مردم گیلان است چندین سال است که گیلانیهادرخفه قان هستندیک عده دزدخیانتکارغارتگرمدیرت های استان رابدست گرفتندحتی به پیشگاه مقام معظم رهبری هم گزارش کاری کذب میدادنداستان گیلان پربرکت ومنطقه کشاورزی راتبدیل به یک جهنم کرده بودندکیهاهمین چند نفرمسولینی که بعضی ازنمایندگان همانندجعفرزاده پشت شان بودندمیدا نیدکه آموزش پرورش راتبدیل به یک فاحشه خانه کردندمیخصوصاادارکل وآموزش پرورش ناحیه یک وبنیادشهیدی که امام بزرگوار(ره)مخصوص حمایت ایثارگران تآسیس کرده بودنددرابن استان شده تجارتخونه مدیران شان اززمان مدیر یت غلامعلی جعفرزاده که چپاول کردندبنیادراوبعدازاون مدتی آقای نصیری مردخوبی بودنداما بعدازنصیریآقای اسماعیلی وبعد ازاوطاهرنژادمازندرانی وبعدازآن آقای پاکاری بنیادرادوقبضه کردندفقط برای ایل تبارشان تمام بچه های اسماعیلی یادر بانک دی مشعول هستند یکی هم که مدیرکل بیمه دی این استان هستندکاری ندارم بنده حسودنیستم حرفم این است آیافرزندان ماجانبازان حق حقوقی ندارند پسرم با مدرک لیسانس چندین سال است دریک دو مغازه رنگ فروشی وگلدان فروشی شب روزکارمیکند برای چندرغازحقوق نه بیمه ایی داردونه هیچ چرااینهایی که عرض میکنم حتماهم حضرتعالی بهترازهمه واقفیدوجریانکارهستید اگراین مسولین چندساله که خوب عمل میکردندنه شرکت چوکاکه درخاور میانه تک بودتعطیل میشدونه شرکت ابریشم صومه سراواقعا بزرگترین شرکتی بودندونه شرکت الکتریکی ونه پوشش رشت همین چندکارخونه ها تمام جوانان ماراازبیکاری نجات میداد همانطوری مستخضریدهرجایی که روزنه کاری پیداشدفقط داردسته همین آقایون درآنجامشغول هستندولا غیرشرکت صنایع چوب اسالم تالش تعطیل شرکت شفارودکه بالای ۳هزار نیروداشت چوکاچندسال پیش ۶هزارنیروداشت هرنماینده که اومدفقط دار دسته خودشودن رادریک گوشه این شرکتهامشغول کردندبچه های مردم بیکارموندندجوانان تحصیل کرده مردم گیلان یامعتادشدندیاوبال گردن پدر ازجناب آقای دکترعباسی خواهشی دارم خودواقفندکه مردم گیلان همیشه پیشقدم بودندچه در۸سال جنگ تحمیلی وچه دردیگرکارهای اموراستان با مسولین همگام وهمخوان بودندواقعادرددلهازیاداست حکایتها همچنان باقیست وسلام علیکم ورحمت الله

مهدی ازرشت شنبه , 1 آبان 1400 - 8:14

این خبر که تکذیب شده…شیطنت یک جوان بود.

رفتن به نوار ابزار