کد خبر : 57206
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

مدیرکل ارشاد گیلان:

تداوم فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده حیات انقلاب و ایران است

تداوم فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده حیات انقلاب و ایران است

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل ارشاد گیلان با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع، اظهار کرد: امنیت باید بیمه شود و این کار با تداوم بخشیدن به یک فرهنگ محقق خواهد شد. مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت، پاسداشت و

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اداره کل ارشاد گیلان با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع، اظهار کرد: امنیت باید بیمه شود و این کار با تداوم بخشیدن به یک فرهنگ محقق خواهد شد.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت، پاسداشت و گرامیداشت حرکت در مسیر تداوم بخشیدن به یک فرهنگ و ارزش است، افزود: هراس استکبار جهانی به ویژه آمریکا و مقامات آن از قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه تداوم بخشیدن فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده حیات ایران اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم تداوم فرهنگ، تکرار آن است یعنی به هر مناسبتی باید از این ایام یاد کنیم.

فاضلی با اشاره به اینکه بزرگداشت و پاسداشت خدمات رزمندگان و سربازان وطن در همه جای دنیا مرسوم بوده است، بیان کرد: برگزاری این مراسم‌ها تنها با این هدف و نیت برگزار می‌شود که همه می‌دانند امنیت هر جامعه‌ای مدیون و مرهون تلاش همین رزمندگان و سربازان وطن است.

وی ادامه داد: نسل نوجوان و جوان جامعه با دیدن احترام مسئولان ارشد یک نظام به رزمندگان و سربازان وطن به اهمیت حفظ امنیت و تداوم این فرهنگ پی برده و به این نتیجه می‌رسند که حرکت در مسیر دفاع از کشور و امنیت جامعه سبب جلب احترام و رسیدن به جایگاه خاص در میان آحاد جامعه خواهد شد.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک مجموعه بوده و تنها توجه به یک بخش خاص یک موضوع سبب نخواهد شد تا آن به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: این فرهنگ باید در همه ابعاد و بخش‌های مختلف جامعه نفوذ کرده و مشاهده شود.

وی اظهار کرد: هر جامعه‌ای که توسط خداوند عزیز و بزرگ شوند هیچ چیز و هیچ شخصی نمی‌تواند آن را خار و ذلیل کند.

در ادامه این مراسم سردار حمزه فلاح از یادگاران جنگ و دفاع مقدس نیز به بیان خاطرات و وقایع هشت سال دفاع مقدس و رشادت رزمندگان و ایثارگران و شهدای ایران اسلامی پرداخت.

همچنین «مرتضی عابدین پور لنگرودی» شاعر جوان حماسی سرای گیلان به شعرخوانی پرداخت و در انتها از ایثارگران حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان تجلیل شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار