کد خبر : 92593
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402- 49: 11

تفاهم نامه همکاری سه جانبه منطقه آزاد انزلی، روسیه و پاکستان امضا شد

تفاهم نامه همکاری سه جانبه منطقه آزاد انزلی، روسیه و پاکستان امضا شد

هیاتی از فعالان اقتصادی روسیه و پاکستان در جریان بازدیداز ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی تفاهمنامه سه جانبه برای توسعه همکاری ها با محوریت این منطقه آزاد تجاری امضا کردند.

به گزارش گیلانستان، این هیات در این بازدیدها، ساز وکارها و راهکارهای گسترش همکاری های تجاری را بررسی کردند.

 

نماینده اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه با تاکید بر توسعه تنوع بخشی به همکاری‌های ۲ جانبه در منطقه آزاد انزلی پیشنهاد داد: کشورهای ایران و روسیه در این منطقه آزاد همکاری بیشتری در حوزه های ترانزیت سوخت و غلات با کشورهای همسایه ایران داشته باشند.

 

ویاچسلاو یوواچف در جریان دیدار هیات‌های اقتصادی روسیه و پاکستان از این منطقه آزاد با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص، زیر ساخت ها و مزیت‌های قانونی گفت : این منطقه از مزیت رقابتی برای حضور شعب بانک‌های روسی و تولید اتوبوس‌های برقی برخوردار است.

 

وی افزود: توسعه روابط براساس تأمین منافع ۲ کشور و توسعه همکاری های منطقه‌ای ضروری است و پیشنهاد می‌کنیم تفاهمنامه‌ای برای ایجاد نمایندگی سازمان انجمن اقتصادی سرمایه گذاری روسیه در منطقه آزاد انزلی منعقد شود.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با استقبال از پیشنهادات ارائه شده هیات روسیه تصریح کرد: شناخت سرمایه گذاران پاکستانی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ویژه انزلی در توسعه همکاری‌های ۲ و چند جانبه حائز اهمیت است.

 

اکبر نیازی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی و مشترک در کشور پاکستان و منطقه آزاد انزلی زمینه‌ساز گسترش و تعمیق روابط فی‌مابین خواهد بود.

 

قائم مقام معاونت اقتصادی سازمان، نماینده هیأت اقتصادی پاکستانی و تعدادی از سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه در خصوص توسعه مناسبات فی مابین با تکیه بر فرصت ها و مزیت های منطقه آزاد انزلی پیرامون موضوعاتی مانند کریدور شمال جنوب و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه به منظور هم افزایی جهت عملیاتی کردن توانمندی های سه طرف تاکید کردند.

 

در این بازدید علاوه بر ویلاچسلاو یوچف، سلیم علیزاده دبیراول نمایندگی سیاست خارجی فدراسیون روسیه درایران، دانیال سجودی رئیس سرمایه گذاری این فدراسیون به همراه هیاتی از پاکستان به نمایندگی سید امجد حسین نقوی رئیس هیات مدیره کارشناسان تجارت جهانی اسلام آباد پاکستان در جریان بررسی راهکارهای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط و راههای همکاری این کشورها با محوریت منطقه آزاد انزلی از بخش‌های مختلف مجتمع بندری کاسپین و نقطه اتصال خط ریل سراسری کشور به این بندر دیدار کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار