کد خبر : 102053
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1402- 32: 7

تخلیه و بارگیری ۵۸۵ هزار تن کالای اساسی در بندر کاسپین طی ۹ ماه اول سال جاری

تخلیه و بارگیری ۵۸۵ هزار تن کالای اساسی در بندر کاسپین طی ۹ ماه اول سال جاری

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد ۲۷ درصدی در تناژ تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۸۵ هزار تن کالا در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شده که این میزان در سال گذشته ۴۵۹ هزار تن بوده است.

به گزارش گیلانستان، میثم محمدی نژاد سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی امروز در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این سازمان با اشاره به ورود و خروج ۱۸۰ کشتی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته شاهد ورود و خروج ۱۴۱ شناور تجاری بودیم که با توجه به آمارها شاهد رشد ۲۸ درصدی تعداد شناور تخلیه و بارگیری در بندر کاسپین هستیم.

 

وی با اشاره به تخلیه ۱۴۱ فروند کشتی حامل کالای وارداتی و ترانزیتی در مجتمع بندری کاسپین گفت: این این تعداد کشتی کالاهایی نظیر غلات و نهاده‌های دامی، روغن خام خوراکی مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور، چوب و کالاهای کانتینری را برای نیاز کشور وارد کردند و ۳۹ کشتی نیز کالاهایی همچون مصالح ساختمانی و خشکبار، قیر، رب گوجه فرنگی، محصولات نساجی و مواد شیمیایی را به کشورهای حاشیه خزر و چین صادر کرده اند.

 

سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تامین ۲۵۱ هزار تن روغن خام خوراکی از ابتدای امسال تاکنون از طریق کشورهای حوزه اوراسیا تصریح کرد: با توجه به افزایش زیرساخت‌های لجستیکی در مجتمع بندری کاسپین بخش قابل توجهی از روغن خام خوراکی کشور پس از تخلیه در مخازن این مجتمع بندری به واحدهای تولیدی فرآوری و بسته‌بندی روغن حمل و بارگیری می‌گردد که این تناژ در سال گذشته ۲۳۱ هزار تن بوده و شاهد رشد ۹ درصدی در تامین روغن خام خوراکی کشور در سال جاری بوده ایم.

 

محمدی نژاد با اشاره به رشد ۲۷ درصدی در تناژ تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری کاسپین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۸۵ هزار تن کالا در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شده که این میزان در سال گذشته ۴۵۹ هزار تن بوده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این معاونت، تنوع محصول و ورود به بازارهای جدید است، افزود: در ماه‌های اخیر برای نخستین بار در بندر کاسپین، ترانزیت سوخت، صادرات محصولات باغی و استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار صورت گرفته است.

 

به گفته سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، با توجه به افزایش و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و بندری، شاهد ثبت رکوردهای جدیدی در سال جاری بوده‌ایم که برخی از آن‌ها شامل ثبت رکورد بیشترین تناژ تخلیه و بارگیری ماهانه شناور در مهرماه ۱۴۰۲ با تناژ ۹۰ هزار تن، مجموع تخلیه و بارگیری شناور و بارگیری از محوطه به تناژ ۱۶۵ هزارتن در مهرماه و ثبت رکورد بیشترین تعداد کشتی تخلیه و بارگیری ماهانه در تیرماه ۱۴۰۲ به تعداد ۲۹ فروند کشتی از جمله ثبت رکوردها بوده است.

 

محمدی نژاد با بیان اینکه با اتصال قریب الوقوع ریل به مجتمع بندری کاسپین، به زودی امکان فعال‌تر شدن کریدورهای تجاری از مسیر منطقه آزاد انزلی میسر می‌شود، گفت: با اتصال این خط ریلی، بنادر منطقه آزاد انزلی می‌توانند بعنوان حلقه اتصال و شریان اصلی مبادلات تجاری در منطقه تبدیل گردند.

 

وی با اشاره به امضای موافقت نامه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصای اوراسیا بیان کرد: ۲ کشور روسیه و قزاقستان به عنوان اصلی‌ترین کشورهای حوزه اوراسیا هستند که با ظرفیت بنادر شمالی کشور امکان حمل و ترانزیت به این ۲ کشور به صورت مستقیم و بدون نیاز به عبور از کشور واسط مسیر است که در این بین با استفاده از مزیت‌های قانونی و جغرافیایی مناطق آزاد؛ بنادر منطقه آزاد انزلی از پتانسیل ویژه‌ای برای این توسعه تجارت برخوردار می‌باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار