کد خبر : 80111
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401- 08: 20

حوزه هنری گیلان دارای سینما شد

حوزه هنری گیلان دارای سینما شد

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان گفت که با خریداری سینما سپیدرود رشت از سوی این نهاد، حوزه هنری استان دارای سینما شد و بزودی بعنوان دومین سینمای فعال رشت پس از بحران کرونا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گیلانستان، محمد پرحلم روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه سینمای یادشده پس از به روز رسانی بسیار زود وارد چرخه اکران استان می شود افزود: سینما سپید رود رشت بعنوان دومین سینما فعال رشت پس از سینما ۲۲ بهمن رشت ،فعالیت خود را به احتمال بسیار زیاد از ماه آینده آغاز می کند.

وی اظهار داشت:سینماهای حوزه هنری کشور وابسته به یک موسسه به نام بهمن سبز است که در کشور بیش از ۱۰۰ سالن سینما دارند و با توجه به اینکه حوزه هنری در گیلان سینما نداشت این سینما بدلیل اعلام فروش از سوی مالک پیشنهاد و مراحل خریداری آن طی شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان ادامه داد: حوزه هنری گیلان پیش از این دارای ۲ سینما در استان بود که سینمای سیاهکل با برف سال ۱۳۸۳ فرو ریخت و بدلیل بودجه های اندک هنوز در مرحله بازسازی قرار دارد. سینمای رودسر نیز بدلیل استهلاک تعطیل شد و عملاً حوزه هنری در استان فاقد سینما شده بود.

پرحلم گفت: با خریداری سینما سپید رود رشت از سوی حوزه هنری ،تعداد سینما های حوزه هنری در کشور به ۲۳ استان رسید.

وضعیت سینماهای گیلان مطلوب نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشتر در همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در اردیبهشت ماه امسال وضعیت سینماهای گیلان مطلوب ندانست و گفت که شرمنده مردم علاقمند به سینما هستیم.

رضا ثقتی گفت که «اکثر سینمای های گیلان و رشت بدلیل عدم حمایت دولت و خلا های قانونی به تعطیلی منجر شده است و نیازمند حمایت رئیس سازمان سینمایی هستند.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه تخصصی با بیان اینکه ، سینماهایی که فعال هم هستند از زیرساخت های مدرن و با کیفیت برخوردار نیستند، خواستار حمایت ویژه معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

استان گیلان پیش از بحران کرونا در سال ۱۳۹۸ دارای  ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینما فعال بود که بعد از کرونا فعالیت سینماهای استان از چرخه اکران خارج شد و در زمان حاضر تنها سینمای فعال رشت سینما ۲۲ بهمن رشت است و سینماهای فعال استان  کمتر از پنج سینما است.

انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار